Trevejs sporskifte, sporriste, træbygning TAK FOR DENNE GANG

af NielsJ_Esbjerg, Esbjerg, mandag 15. april, 2019, 10:06 (11 dage siden) @ LBC

Det er da netop styrken her i forummet, at der er så megen viden om detaljerne og alt det tekniske.

At det bliver - pænt og høfligt - påtalt, hvis du eller vi andre skriver en fejl, er da 100% i orden, og jeg ville selv blive små-fornærmet, hvis jeg skrev noget forkert, og det IKKE blev påtalt.

Så op med hovedet, det var et godt indlæg! Og vi blev alle klogere. Ingen grund til at blive ked af det, fordi de mange forum-deltagere bidrager med tilføjelser og små-rettelser til dit indlæg :)

Som jeg læser tråden, var det saglige indlæg, med et smil i øjenkrogen og absolut sobert og berigende. Bliv ved med det!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB C709
Gastoget
Gastoget
Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.


 Læs artiklen 
Sakskøbing Sukkerfabrik
Sakskøbing Sukkerfabrik
Sakskøbing Sukkerfabrik opførtes i årene 1909-10 og der blev etableret et ret omfattende 700 mm smalsporet roebanenet omkring fabrikken. Inden nedlæggelsen af roebanerne i 1966 nåede banerne at blive Danmarks største private jernbanesystem.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen