Færge- og ø-drift i Mecklenburg-Vorpommern (8 ill.)

af kbayer, søndag 30. juni, 2019, 13:52 (106 dage siden) @ Niels Munch

Hej Niels

Jeg kan også varmt anbefale Mecklenburg-Vorpommern som et hyggeligt og lettere nostalgisk jernbaneområde. Jeg har besøgt området et par gange, og kan i øvrigt anbefale det flotte og velbeliggende Hotel am Speichersee i Schwerin, som er en skøn by at færdes i.

Jeg har taget turen fra Zarrentin til Hagenow Stadt, fra Rehna til Parchim, fra Putlitz til Pritzwalk, fra Pritzwalk til Güstrow, fra Parchim til Waren og fra Mirow til Neustrelitz.

På en række af strækningerne kører der ikke længere tog, bortset fra veteran- og turistture, og derfor er en række af de stationer, som jeg især har kigget på, ikke længere i nogen særlig god stand. Men de har en speciel charme, som min kone kalder "ruin-charme" - jeg kan dog godt lide det. Det er lidt en anden verden at besøge. Så jeg har opholdt mig i Parchim, i Passow, i Zarrentin, i Wittenburg, i Karow og især i Ganzlin.

Jeg tillader mig ekstraordinært også at lægge to fotos fra Ganzlin og Karow ind på vores (danske) forum. Først Ganzlin og så Karow, da ODEG stadig kørte mellem Waren og Parchim.

[image]

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne
En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.
 Læs artiklen 

AB M1 1
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen