Overbygningstyper på Lille Nord i 1960

af Steffen Dresler, 12/8 2019, 19:16 (1719 dage siden) @ Svend

Kære Svend

Siderne 17-38 giver dog hvilken skinne- og svelletype og hvilke metoder de forskellige overbygninger skal anvende til fastgørelse, skinnestød (svævende eller ikke svævende) have jf. den fastsatte overbygning på strækningen jf. TIB, eller?

Altså Overbygning IV skal have...., overbygning V skal have..... og overbygning VI skal have.....

Der er ikke noget skema, men man kan stykke det hele sammen ved at gennemlæse siderne kontinuerligt og tage de informationer ud man skal anvende for den pågældende overbygning, synes jeg da bestemt.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

NB: Du har ret i, at hvordan det ser ud på stationerne (kunne jo være grusballast hvor strækningerne anvendte stenballast eller omvendt) ses ikke, men strækningen mellem stationernes ind- og udkørsels signaler bør jo være den beskrevne i "Banernes bygning" jf. den valgte overbygning jf. TIB.

Et par billeder fra perioden kan vel hurtigt afgøre hvad?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Jernbanebøger

Lokomotivet Årsskrift 2023

Lokomotivet Årsskrift 2023. Pris 460 kr.

Læs mere
Militære jernbane transporter i 1930erne
Militære jernbane transporter i 1930erne

Per Finsted fra Dansk Militærhistorisk Selskab (www.chakoten.dk) har skrevet en artikel om militære jernbanetransporter i 1930erne. Jernbanen.dk har leveret tegninger til artiklen og har som tak fået lov at bringe artiklen her.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak