Avatar

Mere Sven Rodevang i 2. Distrikt

af Thomas Boberg Nielsen ⌂ @, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, onsdag 11. november, 2020, 19:12 (14 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

[image] #4

Det må helt klart være kombinationen af Vm+Am (i begge retninger) og uordenssignalet, der skal redde os i land. Vi er (vel) et sted på strækningerne Nyborg-Fredericia eller Lunderskov-Aarhus, og dér har næppe været mange overkørsler "omkring 1967" på fri bane.

Ifølge togplan 11, 2. distrikt, gyldig fra 15. marts 1959 var der ingen overkørsler tilbage Fredericia-Aarhus. Så vi kan altså koncentrere os om strækningerne Lunderskov-Fredericia-Nyborg.

Ifølge samme togplan var der på strækningen Nyborg-Fredericia 8 overkørsler (heraf de berømte "7 fynske overkørsler, der alle lå på stationer"). Eneste overkørsel på fri bane var overkørsel nr. 152 i km 65,5 mellem Ejby og Nørre-Aaby. Den var i 1959 ikke "automatisk", men det kunne den jo have nået at blive mellem 1959 og 1967.


Til sidst Lunderskov-Fredericia: I 1959 var der kun én overkørsel på fri bane: Overkørsel nr. 14 i km 5,1 mellem Fredericia og Taulov. Den var i 1959 heller ikke "automatisk", men det kunne den jo have nået at blive mellem 1959 og 1967.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen