Uegentlig togfølgestion og stationspasser.
Så vidt jeg kan se må begrebet Uegentlig Togfølgestation være det samme som Holdested. Og det er åbenbart ikke helt det samme som Stationen Ubetjent. Jeg har set flere sikringsanlæg hvor der skelnes mellem Holdested og Ubetjent mht til udtagnng af nøgler.
Når sikringsanlæg skelner mellem de to begreber, må der også være en forskel i hvordan sikringsanlæg er begrænsede i funktionen under de to tilstande.
Vejen Station havde 3 betjeningsformer: Normalstilling, Betjent holdested og ubetjent, som havde følgende kendetegn:
Ved Normalstilling kunne alle sporskifter og signaler betjenes.
Ved Betjent holdested var transversalerne mellem hovedsporene spærret, mens alle signaler kunne betjenes iflg. klinkeplanen.
Ved Ubetjent var alle signaler på gennemkørsel og 'juletræet' blev tændt.
Herunder kan ses formularen vedr. overgang mellem de forskellige betjeningsformer: