Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

To gode muligheder (Trafikpolitik)

af gaest, 7/8 2015, 18:26 (3186 dage siden) @ Erik Olsen

Nu skylder jeg at sige at der findes en del DJØF'ere som er ansat i private firmaer, og de kan godt finde ud af det, men de har nok aldrig været ansat i den statslige administration.

Der er også himmelvid forskel på arbejdspladskulturen i offentlige og private virksomheder. Jeg har prøvet begge dele, og uden at generalisere for meget synes jeg at systemtænking / vanetænkning og mangel på ansvarlig ledelse, eller inkompetent ledelse er meget mere udbredt i det offentlige. Dermed ikke sagt at dette ikke også findes i det private, og at der ikke findes fornuftige offentlige ledere.
IC4 projektet ville feks være blevet stoppet for længst i en privat virksomhed, eller aldrig have fundet sted, for der er succeskriteriet aldrig ude af syne.
Dog kan store private virksomheder på en del områder godt lide under de samme symptomer som offentlige virksomheder. Måske en del af forklaringen på det offentliges lidelser skyldes at offentlige institutioner som regel er meget store, eller er blevet det efter diverse sammenlægninger. Det er svært at bevare overblikket, hvilket til gengæld sjældent sker i en mindre virksomhed.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak