Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ringsted-Odense (Trafikpolitik)

af ThomasTT, 10/11 2015, 01:09 (3102 dage siden) @ Køreplanskontoret

Alt starter som flyvske ideer. Ikke at jeg synes, at dette er specielt flyvsk. Forslagene ville næppe koste mere end 2-3-4 milliarder og var delvist baseret på at femern til over 60 milliarder blev droppet

Der er ingen skatteyder- eller finanslovskroner i Femernforbindelsen, så du har ikke 2-3-4 milliarder at lege med.

Rent bortset fra, at man formentlig er nødt til at gøre et eller andet mellem odense og Ringsted

Det afhænger af, hvad landstrafikmodellen siger om Kattegatforbindelsen.

hvis man vil have timetog også odense-herning, hvilket er den langsigtede ide i projektet

Hvad er det for et projekt, du taler om og hvad er det for nogle timetog, du vil have mellem Odense og Herning? Er det noget du selv har fundet på, eller er det beskrevet noget sted?

Med de nuværende planer bliver kapaciteten meget stor vest for odense og øst for ringsted, mens 4-5 byer derimellem underminerer muæighederne for effektivt at udnytte den

Hvad er det for 4-5 byer, der underminerer? Hvordan underminerer de? Hvis du studerer Timemodellen grundigt, vil du se, at der slet ikke er noget kapacitetsproblem Ringsted-Snoghøj.

Du er selvfølgelig velkommen til at lege med tanken om, at hverken Femernforbindelsen eller Kattegatforbindelsen bliver bygget. Men så har man det, der kaldes en ny situation og så skal vi nok have fat i nogle andre kapaciteter.


Jo, der er skattekroner i femern. Simpelt sagt værdien af risikoen af statsgarantien. Og det er en betydelig risiko. Det er ikke for sjov, at tyskland har sagt nej tak til at være med.

Ja odense - herning er nævnt i diverse politiske aftaler som fremtidig udbygning af tmemodellen. Det er også den logiske udbygning, og der er vel ingen, der ikke regner med videre udvikling.

Det er byerne vest for ringsted, og jo der er væsentlige kapacitetsproblemer. Timemodellen er kun lige akkurat mulig, og dsb mener endda den er bundet for stramt op til en ordentlig betjening af vestsjælland. Og det er allerede nu, altså inden de flere hurtige tog man vil have igennem på sigt.

låst
2107 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak