Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Ringsted-Odense (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 11/11 2015, 10:44 (3101 dage siden) @ Gæst 20
redigeret af Thomas Boberg Nielsen, 11/11 2015, 11:36

Hvem siger at der ikke er økonomi i at køre København - Aarhus uden stop i Odense? DSBs analyser viser at strækningen og ja med stop i Odense, giver overskud. men er der regnet på uden stop?


DSB har i flere omgange forsøgt sig med direkte tog Aarhus-Høje Taastrup-København uden stop i Odense; men er hver gang gået tilbage til at stoppe i Odense. Jeg kender ikke begrundelsen herfor (køreplansteknik eller økonomi).

Fra min tid i DSB husker jeg et par udmærkede forbindelser i K97: Aarhus afgang 15.38, København ankomst 18.21 (Lyn 150) og Aarhus afgang 17.36, København ankomst 20.28 (Lyn 162). De var især fine, når man næste morgen skulle til møde i København; man kunne nå en (lang) dag på kontoret, tage toget til København og komme nogenlunde tidligt i seng.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

låst
2029 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRailSvenska-lok

Jernbanebøger

Postautomobilet Gennem 100 År

Postautomobilet Gennem 100 År. Pris 360 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak