Øresunds-tog skal styrke Svendborgbanen (Jernbanen i dag)
Og de lokale politikere har jo ret, det er kun en lappeløsning.
Løsningen er jo med fokus på at der ikke skal laves ture om for lokomotivførerne, derfor flytter man lidt rundt på materiellet, det er nemmere. Ændring af personaleture er jo mange måneder undervejs.
Pointen er at DSB har strikket en forkert løsning sammen, hvor Langeskov, kobles til Svendborgbanen, denne bane skulle separeres fra den øvrige trafik, så vil de ikke have nævneværdige problemer!
Langeskov kunne måske løses sammen med Vestfyn, men der er ikke tvivl om at det økonomisk mest fordelagtige for DSB, vil være at Langeskov blev betjent af IC-togene til Esbjerg/Sønderborg. Det vil stort set væres gratis.
Men så træder teoretikere fra Banedanmark ind og siger, der mangler sekunder, før det kan gå op. Gad vide om deres værktøjer ikke er lidt for teoretiske, de afspejler næppe verden 100 %? Og hvorfor ikke lade den usikkerhed komme den virkelige verden til gode. Og så skal det koste DSB (og samfundet) en masse bøvl, og måske 5 - 10 millioner kr. årligt.