IC3-tog skal styrke Svendborgbanen mell. Odense og Svendborg (Jernbanen i dag)
Har IC3-togene trykknapper for stop ved næste station, eller skal de også standse ved alle stationer markeret med X selv om der hverken er passagerer at optage eller afsætte?
Ikke mig bekendt, men det er måske det, der skal installeres inden d. 22/2
I skrivelsen fra DSB, får vi endelig deres bud på, hvorfor virksomheden er ved at falde sammen:
'Beslutningen blev truffet efter vellykkede tests i 2014 – men vi må nu konkludere, at det ikke virker i praksis,” siger Anders Egehus, Driftsdirektør i DSB.'
Gad vide hvor mange andre beslutninger, der er truffet i de senere år, men som efterfølgende ikke virker i praksis - et par stykker kan kunderne nok kan tilslutte sig - det er derimod yderst sjældent, at fejl begået i ledelsen i DSB indrømmes offentlig - ser vi måske ligefrem en ny stil ??
Skrivelsen nævnet intet om hvor IC3 togsættene skal tages fra - mig bekendt er materiel situation for specielt IC3 meget kritisk, og hvem får efterfølgende 'glæden' af de tekniske aldeles ustabile IC4 tog ?
IC2, lillebroderen til IC4, var vel oprindelig indkøbt til netop Svendborgbanen, skal dagens indrømmelses ses som at IC2 aldrig kommer til brug mellem Odense og Svendborg ?