Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC3-tog skal styrke Svendborgbanen mell. Odense og Svendborg (Jernbanen i dag)

af OD, Od ⌂, 9/2 2016, 19:53 (3002 dage siden) @ Henrik Hansen

Har IC3-togene trykknapper for stop ved næste station, eller skal de også standse ved alle stationer markeret med X selv om der hverken er passagerer at optage eller afsætte?


Ikke mig bekendt, men det er måske det, der skal installeres inden d. 22/2 :-)

I skrivelsen fra DSB, får vi endelig deres bud på, hvorfor virksomheden er ved at falde sammen:

'Beslutningen blev truffet efter vellykkede tests i 2014 – men vi må nu konkludere, at det ikke virker i praksis,” siger Anders Egehus, Driftsdirektør i DSB.'

Gad vide hvor mange andre beslutninger, der er truffet i de senere år, men som efterfølgende ikke virker i praksis - et par stykker kan kunderne nok kan tilslutte sig - det er derimod yderst sjældent, at fejl begået i ledelsen i DSB indrømmes offentlig - ser vi måske ligefrem en ny stil ??

Skrivelsen nævnet intet om hvor IC3 togsættene skal tages fra - mig bekendt er materiel situation for specielt IC3 meget kritisk, og hvem får efterfølgende 'glæden' af de tekniske aldeles ustabile IC4 tog ?

IC2, lillebroderen til IC4, var vel oprindelig indkøbt til netop Svendborgbanen, skal dagens indrømmelses ses som at IC2 aldrig kommer til brug mellem Odense og Svendborg ?


Vellykkede tests i 2014??? Mig bekendt var der ingen IC4 på Svendborg banen i 2014...

10/3-2015 var der til gengæld indsat IC4 i to omgange Odense-Ringe-Odense. Naturligvis i sene aftentog for at fremme regulariteten... Et par dage efter begyndte IC4 mere eller mindre fast at køre på Svendborg banen.
26/3-2015 kunne DSB Intranet så berette om den massive succes således:
”Med IC4-tog får kunderne på Svendborgbanen et mere moderne indrettet tog end IC3. IC4 er inde i en stigende formkurve og kører allerede i regionaltrafik på Nordvestbanen og mellem Esbjerg og Aarhus,” siger informationschef Tony Bispeskov.

IC4-toget er kommet godt fra start på Svendborgbanen med en rettidighed på 98,5 procent og en pålidelighed på 100 procent for de foreløbig lidt over 50 ture, det har kørt på strækningen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Billige jernbane T-shirts

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak