Komfort i IC3 (Generelt)

af caprani ⌂ @, København, onsdag 15. februar, 2017, 16:59 (38 dage siden) @ Bent Olsen

Mange tak for din fine beskrivelse. Jeg savner dem her i Odense, hvor de kørte til engang. Var i Stockholm sidste sommer. Mange af de svenske tog tiltalte mig meget. Deroppe ser det ud til at fungere. ;-)

Min tilbagetur fra min årlige Gotlandsrejse går oftest med nattoget til Malmö, i liggevogn trukket af RC maskine(r).
Jeg ser ofte frem til det som årets bedste søvn :-) Endskønt materiellet som sådan er aldersstegent, er undervognene virkelig moderne og avant garde. Ofte kører man 10-20 km/t før man overhovedet aner at man bevæger sig.
Det er ikke alt Svensk materiel jeg er vild med. Stockholms S-tog er fine på korte stræk, men eksempelvis Stockholm/Nynäshamn (20+ stop) er de efter min mening bestemt ikke egnede til. Jeg ville nok heller ikke bryde mig om en tur Kh/Korsør i en SA (hvis det ellers var muligt) ;-)

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Knutzens personvogne
Knutzens personvogne
Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.


 Læs artiklen 
Gastoget
Gastoget
Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2017 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen