Komfort i IC3 (Generelt)

af caprani ⌂ @, København, onsdag 15. februar, 2017, 16:59 (104 dage siden) @ Bent Olsen

Mange tak for din fine beskrivelse. Jeg savner dem her i Odense, hvor de kørte til engang. Var i Stockholm sidste sommer. Mange af de svenske tog tiltalte mig meget. Deroppe ser det ud til at fungere. ;-)

Min tilbagetur fra min årlige Gotlandsrejse går oftest med nattoget til Malmö, i liggevogn trukket af RC maskine(r).
Jeg ser ofte frem til det som årets bedste søvn :-) Endskønt materiellet som sådan er aldersstegent, er undervognene virkelig moderne og avant garde. Ofte kører man 10-20 km/t før man overhovedet aner at man bevæger sig.
Det er ikke alt Svensk materiel jeg er vild med. Stockholms S-tog er fine på korte stræk, men eksempelvis Stockholm/Nynäshamn (20+ stop) er de efter min mening bestemt ikke egnede til. Jeg ville nok heller ikke bryde mig om en tur Kh/Korsør i en SA (hvis det ellers var muligt) ;-)

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Brammingeulykken
Brammingeulykken
Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.
 Læs artiklen 
Sønderjyske jernbaneminder
Sønderjyske jernbaneminder
Uwe Hänel fortæller her om sin barndom i Sønderjylland i 1940erne og sin interesse for jernbaner. Hukommelsen fejler ikke noget, når Uwe fortæller om de forskellige lokomotivtyper, tog gennem Jernbanegade i Sønderborg, gasværket osv.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk

Copyright © 2017 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen