Avatar

Komfort i IC3 (Generelt)

af BoergeOf61, Randers C, tirsdag 14. februar, 2017, 10:51 (303 dage siden) @ Bent Olsen

Det må være en subjektiv vurdering.

Selv kan jeg umiddelbart kun mindes 1. klasse i tyske ICE, og syntes, komforten var mindst på højde med dansk IC3. En væsentlig forskel var, at IC3 er mere kompakt med mindre plads mellem sæderne og ikke har fodstøtter. En anden forskel, som ikke har meget med komforten at gøre, er, at tysk ICE har bistro el. restaurant, men rejsende skal huske at lægge noget på sit sæde, før de går i bistroen el. restauranten for at undgå, andre tager pladsen i mellemtiden.

Denne vurdering er mest baseret på ICE-1 og ICE-3, som begge er elektriske.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne
En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.
 Læs artiklen 
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2017 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen