Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

EU myter om statslige selskaber (Generelt)

af Erling Pedersen, 28/7 2017, 10:31 (2467 dage siden) @ mss
redigeret af Erling Pedersen, 28/7 2017, 10:48

Hej mms.

Ja det er et rent politisk problem, godset skulle ikke have været solgt fra men været en stadig del af statbanerne. Så det kunne styres indenfor egne grænser, vores skattekasse tjene pengene og ikke lade private firmaer trække underskudene fra.

Lastbilerne max. 7 tons store (minimal slitage)og kun køre i byerne mellem 22.00 og 4.00.

Vi skulle aldrig have tiltrådt EF i 1972 der skete fejlen. Tak Socialdemokratiet !

Havde politikerne stillet krav så var vi ikke i dette kapitalistiske kaos (EF), enhver vognmand sin egen lykkes smed, ligegyldigt hvor meget lastbilen er læsset, de fleste lastbiler kører tomme den ene vej !

Nu er det umuligt at løse, vi skal ud af EU og så stille skrappe krav til vognmændende om altid fuldlast og max størrelse af lastbiler, ikke grænseoverskridende transport, lave meget dyre transport afgifter over landevej, så det bliver urealistisk at bruge denne tranportform !

Kommunerne udstede tilladelser for lastbiler efter hvor stor kommunen er, så små kommuner har måske en to lastbiler og store flere dog altid max. 7 tons. så slitagen på vejen bliver minimal.

Har statslige indstandser som Brand og redning større og tungere køretøjer gives disse særlige tilladelser. Al redning / autohjælp, etc. skal være statseje, gå i skatteborgernes lommer og ikke til underskud som kan trækkes fra, som det bliver !

Så bliver vejene ikke slidte ret meget og husk i et tog er der plads til mange lastbiler i et træk, med ellokomotiver på vindmølle strøm og med elbremse ja ingen miljøforurening af nogen art, jubiii.

Hilsen Erling.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak