Ny bane Roskilde - Hillerød - Forslag modtages (Generelt)
Vi regnede også på en løsning hvor der på den nye bane mellem Hillerød og Roskilde ville blive benyttet Lint41 med stræknings hastighed på 120km/t. Banen ville dog være enkeltsporet med en "lang" krydsnings station på omkring 2-3 km ca. midtvejs. Denne løsning ville sandsynligvis være samfundsøkonomisk rentabel (vi havde ikke tid til at regne løsningen i bund), det vil sige, at systemet ville, over tid, generere mere end den ville bruge.
Alternativt med udviklingen af hybridtog (batteri/køreledning) ville en sådan bane kunne køres med eltraktion i og med at togene ville kunne lade i Helsingør, Hillerød (med et kort nyt anlæg, evt. mellem Hillerød og Favrholm), Trekroner - Roskilde, samt mellem Ølby og Køge. Denne type trafik var ikke nået så langt som den er i dag, da projektet blev udført (udarbejdet i 2015).
Mvh
Danni