Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Da IC-togene var røde og man sejlede over Storebælt (Generelt)

af Georg Schmidt, 16/11 2011, 23:43 (4544 dage siden) @ Niekind

Man kan vel sige om ændringerne på DRM II og PH, at det var godt de også forlængede dem, derved bevarede de to færger et ret harmonisk udseende. Prinsessefærgerne fik jo hængedæk monteret sidst i 70'erne og blev derved lidt for høje til længden synes jeg. Denne ændring gik nu ikke meget ud over den flotte profil.
[image]
Århus havnestation i 1991 næsten forsvundet under de store landgangsbroer for Klim, Paars, Ask og Urd. I dag er det hele fjernet.
[image]
Prs Elisabeth fotograferet fra Niels Klim øst for Samsø 1991. PE var på et kort udlån fra Helsingør til sin gamle rute i forbindelse med overgang fra Klim-Paars til Ask-Urd. Prinsessefærgerne bevarede den flotte profil til det sidste trods mange ændringer i tidens løb.
Lige en rettelse til tidligere billedtekst: DRM II foretog ikke en svejning ud for Korsør, men en Svajning.:-D


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift

Læs i denne artikel om forhistorien, bygningen, godkendelsen og ibrugtagningen af nye Siemens Desiro togsæt til DSB i 2002. Tekst og billeder er af DSB´s projektleder for litra MQ Hans Werner Hansen.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak