Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

EN 472 - Euro 4000/3000 (Generelt)

af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J, 10/7 2012, 07:21 (4309 dage siden) @ Woodi

Bemærker lige at, det åbenbart er EMD 710 motoren der sidder i denne EURO 4000 og med Siemens AC banemotorer til passagerversionen og med 3300 HK - den Svenske og Norske godsversion skulle vistnok være på 4300 HK, noget af en kraftkarl og en lang en af slagsen. ;)

EURO 4000 i både gods- og passagerversionen har DC banemotorer og 16-cylindret EMD 710 motor på ca. 4300 hk. Se datablade på gods- og passagerversionen af EURO 4000 fra Vossloh. Det er EURO 3000 der har AC banemotorer og 12-cylindret EMD 710 motor på ca. 3300 hk. Se datablad på EURO 3000 fra Vossloh.

Bemærker desuden, at på dit billede har man åbenbart plaseret antennen på siden ved døren, er jo forvent med at den sidder på taget af fronten herhjemme.

Antennen ved døren er til radiofjernstyringen af lokomotivet. De kulørte lamper som kan skimtes lige neden under er kontrollamper til radiofjernstyringen

Mvh Jørgen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • EN 472 - Frederik N., 7/7 2012, 20:02 [*]
    • EN 472 - Ole Stuhr Hansen, 7/7 2012, 20:52
    • EN 472 - Ole Stuhr Hansen, 7/7 2012, 21:14
      • EN 472 - Ole Stuhr Hansen, 7/7 2012, 21:26

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak