Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

ØSJK på Lille syd - OT (Jernbanen i dag)

af Jens, 30 cm bag skærmen, 6/8 2012, 19:10 (4283 dage siden) @ villy

Hold fast hvor ser det dog ud...

Jeg er af samme mening som Villy, det er ufattelig dårlig PR for de klubber der rent faktisk gør noget for at holde de gamle tog pæne, at nogen kan tillade sig at køre rundt med noget der ligner, ja, rustdynger på hjul.

Der er i forvejen ikke for mange passagerer der finder på at tage en tur med veterantogene rundt omkring i landet, og dét syn der er ikke ligefrem noget der byder folk ind til at tage en tur med toget. Hvis jeg havde været udenforstående, ville jeg antageligvis ikke have sat mine ben i det tog. Af hvad jeg selv har oplevet, så er folk bestemt ikke ligeglade med hvor pænt togene er holdt. Og i værkstederne rundt omkring i de forskellige klubber, ville det da undre mig meget hvis der sad personer som var ligeglade med hvor pæne togene deres tog.

Det er muligt noget at det autentiske forsvinder når togene bliver holdt pæne, men hvis det skulle holdes i det autentiske look, ville det være til glæde for et stort mindretal af den danske befolkning, nemlig kun os entusiaster. Jeg så også helst togene køre rundt som det så ud i "de gode gamle dage"; det gør det ganske enkelt mere realistisk, men det er den udenforstående befolkning ikke klar over.

Når alt dette så er sagt, så ved jeg udemærket godt at ØSJK er svært stillet aht. opbevaring af deres materiel og værkstedsfaciliteter.

Med venlig hilsen
Jens C. Norup

låst
2321 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak