Avatar

"Det gule Palæ"

af Morten Flindt Larsen, København K, 14/4 2017, 05:11 (2570 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
redigeret af Morten Flindt Larsen, 14/4 2017, 05:33


Jeg formoder, at tabellen angiver anlæggene i den rækkefølge, de blev overdraget. Kopenhagen er næstsidst blandt 24 anlæg med Jahrgang 1908, så anlægget blev formentlig overdraget i slutningen af 1908.

Ganske enig.

For en overdragelse til DSB en rum tid før idriftsætningen taler også at:
man godt kan tage en landstation i brug, selvom det mekaniske centralapparat endnu ikke er leveret, hvorimod
man ikke kan tage en godsbanegård med elektriske sporskiftedrev i brug, før capp. er leveret (og personalet er blevet indøvet).
Dvs., anlægget har nok været driftsklart allerede ultimo 1908, selvom tillysningen velsagtens først skete i 1909.

Ja, og udover de dele af anlægget, der blev monteret på selve Gb, skal også medregnes blokposterne (Trekronergade og Remisevej) undervejs på strækningen til Vigerslev og Roskildevej og centralapparaterne på Valby Gasværk station og Roskildevej station. Det taget tid at få alt på plads i tide til strækningens åbning 12. juli 1909.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak