"Det gule Palæ"

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 21/3 2017, 15:50 (2613 dage siden) @ Erik V. Pedersen
redigeret af Erik V. Pedersen, 21/3 2017, 16:17

(...)

Der må vel også eksistere gamle fotos fra området omkring Kommandoposten (før 1950-erne), der i baggrunden kunne vise bygningen (Bygning B).

Selv præsentations-sporvognsfotos fra Enghavevej. KS optog mange fotos af nye "modeller" lige udenfor Hovedværkstedet på Enghavevej. Et foto af en sporvogn -på vej mod Sydhavnen- fotograferet diagonalt, skråt forfra, kunne måske vise bygningen.

--------------------

[image]
Scrapvogn nr. 2, KS 448, Enghavevej, 1943.
Lur mig, om ikke det er: Bygning B´s tag med to ---^ af skorstenene, der ses i det første store vindue, fra højre, mens resten af bygningen er skjult for os :-( .


Foto(kilde): http://www.vognstyrer.dk/Sporvogne/KS/Vogne/Scrapvogne/448/KS448.htm
På forhåbentlig efterbevilling: Tak til Michael Olsen. *)

*) Måske kan vi "bytte" med mit foto af 448:

Foto, som jeg ikke kan få maskineriet til at uploade nu :-D
http://www.mjk-h0.dk/evp_Df/9293-KS-scrapvogn%20448%20v.Frihedsstotten%20ca.%201955.jpg
KS-scrapvogn 448, Vesterbrogade v. Frihedsstøtten ca. 1955.


Erik V.
www.evp.

[image]

.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MY1158
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak