DSB specialvogne 1958 - 1982

DSB specialvogne 1958 - 1982



1-99     100-199     200-399     400-599     600-799     800-999     1000-1199     1200-3004

A     B     F     H     K     L     M     O     P     R     S     T     U     V

Nr.    Navn Noter
362FærgevognBygget af Zwickau i 1919. Omlitreret 1958 fra DSB Færgevogn 2. Trykluftbremse P. Udrangeret 1965.
363FærgevognBygget af Zwickau i 1919. Omlitreret 1958 fra DSB Færgevogn 3. Trykluftbremse P. Udrangeret 1964.
364FærgevognBygget af MAN i 1919. Omlitreret 1958 fra DSB Færgevogn 4. Trykluftbremse P. Henstod 1961 på Islands Brygge som Færgevogn 4. Udrangeret 1967.
365Færgevogn
Bygget af Linke-Hofmann i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Færgevogn 5. Hjemsted Glyngøre 1967. Trykluftbremse P. Rangerskruebremse. Udrangeret 1977.
366Færgevogn
Bygget af Linke-Hofmann i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Færgevogn 6. Hjemsted Glyngøre 1965-67. Trykluftbremse P. Rangerskruebremse. Udrangeret 1977.
367Færgevogn
Bygget af Linke-Hofmann i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Færgevogn 7. Hjemsted Glyngøre 1967. Trykluftbremse P. Rangerskruebremse. Udrangeret 1977.
368FærgevognBygget af Bremen i 1919. Omlitreret 1958 fra DSB Færgevogn 8. Trykluftbremse P. Udrangeret 1965.
369FærgevognBygget af MAN i 1919. Omlitreret 1958 fra DSB Færgevogn 9. Trykluftbremse P. Hjemsted Korsør. Udrangeret 1967.
370FærgevognBygget af Scandia i 1920. Ombygget 1967 fra PJR 14001. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Glyngøre. Udrangeret 1977.
371Færgevogn
Bygget af Scandia i 1924. Ombygget 1967 fra PJR 13896. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nykøbing M., senere Glyngøre. Nykøbing M. 1968. Udrangeret 1977.
321Følgevogn for SkinneslibemaskineBygget af Scandia i 1924. Ombygget 1968 fra CU. 70 km/t. Trykluftbremse. Skruebremse. Udrangeret 1975. Solgt til KLK?

Danske privatbaner

Læs historien om:
Silkeborg - Herning Banen
DB Cargo
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB specialvogne 1958 - 1982






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen