DSB specialvogne 1958 - 1982

DSB specialvogne 1958 - 1982

1-99     100-199     200-399     400-599     600-799     800-999     1000-1199     1200-3004

A     B     F     H     K     L     M     O     P     R     S     T     U     V

Nr.    Navn Noter
1192Kantdozer- og skinneudlægningsvogn
Bygget af Scandia i 1948. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Elo 511 1 306. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Kh. Gul 1979. Ombygget 1982 til Tjenestevogn 950 3 192.
382KedelvognBygget af Atlas i 1885. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 2. Skruebremse. Værkstedsområde Århus. Udrangeret før 1967.
383Kedelvogn
Bygget af Breslau i 1886. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 3. Skruebremse. Værkstedsområde Århus. Udrangeret 1970/72. Solgt 19xx til A. Berggren (Jysk Jernbane Klub). Århus 1980. Vognkasse til Jernbanemuseet som DSB CH 515.
388KedelvognBygget af Breslau i 1884. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 8. Skruebremse. Værkstedsområde Århus. Århus 1959 (hensat). Udrangeret før 1967.
389Kedelvogn
Bygget af Scandia i 1899. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 9. Håndbremse. Hjemsted Holbæk. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1964.
390KedelvognBygget af Scandia i 1899. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 10. Håndbremse. Hjemsted 1. distrikt. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1965
391Kedelvogn
Bygget af Scandia i 1899. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 11. Håndbremse. Hjemsted 1. distrikt. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1964.
392KedelvognBygget af Scandia i 1900. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 12. Håndbremse. Hjemsted 1. distrikt. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1965.
393KedelvognBygget af Scandia i 1899. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 13. Håndbremse. Hjemsted 1. distrikt. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1964.
394KedelvognBygget af Atlas i 1883. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 14. Håndbremse. Må ikke befordres i tog. Hjemsted Esbjerg. Udrangeret 1961
395KedelvognBygget af Atlas i 1881. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 15. Håndbremse. Må ikke befordres i tog. Hjemsted Esbjerg. Udrangeret 1961.
396Kedelvogn
Bygget af Scandia i 1895. Ombygget 1961 fra EH 6609. Hjemsted Padborg. Padborg 1967. Udrangeret 1971.
397KedelvognBygget af Scandia i 1901. Ombygget 1961 fra EH 6691. Udrangeret 1970.
398KedelvognBygget af Lauenstein i 1870. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 18. Håndbremse. Hjemsted 2. distrikt. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1959.
399KedelvognBygget af Breslau i 1879. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 19. Håndbremse. Hjemsted 2. distrikt. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1966.
98Klimasneplov
Bygget af Schwartzkopff i 1920. 1958 fra DSB Sneplov 98. Opfundet af den østriske ingeniør Rudolf Klima. 3-akslet. Manøvrerbart plovskær. 70 km/t, senere 50 km/t. Tara 36 tons. Kakkelovn. Dynamoanlæg 24 volt til plovens egenbelysning. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Næstved, fra 1970 Esbjerg. Udrangeret 1982. Struer 1982.
99Klimasneplov
Bygget af Baldwin i 1919. 1958 fra DSB Sneplov 99. Opfundet af den østriske ingeniør Rudolf Klima. 3-akslet. Manøvrerbart plovskær. 70 km/t, senere 50 km/t. Tara 36 tons. Kakkelovn. Dynamoanlæg 24 volt til plovens egenbelysning. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Aalborg, udlånt til Næstved vinteren 1978/79. Grå 1981. Udrangeret 1982.
414KurvereguleringskontorvognBygget af Scandia i 1928. Ombygget 1962 fra FE 4916. 70 km/t. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Gul 1979. Lunderskov 1979. Vejle 1980. Hobro 1981. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 0 414.
418Kurvereguleringskontorvogn
Bygget af Scandia i 1917. Ombygget 1968 fra CU 4123. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Grå 1983. Odense 1980-83. Omlitreret ca. 1984 til Tjenestevogn 950 0 418.
411KurvereguleringsvognBygget af Scandia i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Kurvereguleringsvogn 1. Håndbremse. Hjemsted Århus. Senere benævnt opmålingsvogn. Hensat 1963 i Århus. Udrangeret 1964.
412Kurvereguleringsvogn
Bygget af Scandia i 1898. Omlitreret 1958 fra DSB Kurvereguleringsvogn 2. Skruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1965.
413KurvereguleringsvognBygget af Scandia i 1924. Ombygget 1958 fra CU 4007. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1980. Oph. 1980 af Cvk Ar.
415Kurvereguleringsvogn
Bygget af Scandia i 1928. Ombygget 1962 fra FE 4913. "Mandskabsvogn for Svellestoppemaskine 2". 70 km/t. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Hjørring 1977. Lunderskov 1979. Langå 1981. Omlitreret 1983/84 til Tjenestevogn 950 0 415.
416KurvereguleringsvognBygget af Scandia i 1929. Ombygget 1964 fra FE 4935. "Kontorvogn for Ballastrensemaskine". 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Grå 1980. Lemvig 1980. Udrangeret 1984.
141Kørekran
Bygget af Bruchsal i 1879. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 1. Løftehøjde 4,6 m. Bæreevne 10 tons. Håndbetjent. Hjemsted Cvk Ar. Udrangeret 1974.
142Kørekran
Bygget af Bruchsal i 1880. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 2. Løftehøjde 4,6 m. Bæreevne 10 tons. Håndbetjent. Hjemsted Cvk Kh. Gul 1979. Udrangeret 1985/86 og overdraget til Jernbanemuseet.
143Kørekran
Bygget af Scandia i 1934. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 3. Løftehøjde 7 m. Bæreevne 30 tons. Bogieakselafstand 1,65 m. 4-cyl Ford benzinmotor. Trykluftledning. Hjemsted Gb, fra 1967 Rødby Færge. Udrangeret 1986/87.
144Kørekran
Bygget af Vølund i 1937. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 4. Løftehøjde 7 m. Bæreevne 30 tons. 5-akslet. 2-cyl Vølund råoliemotor. Rangerskruebremse. Trykluftledning. Varmeledning. Hjemsted Århus H. Omlitreret 1984 til Tjenestevogn 982 3 144.
145Kørekran
Bygget af Krupp i 1967. 2 bogier á 3 aksler. Bogieakselafstand 1,5+1,5 m. Bæreevne 65 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. 8-cyl Deutz dieselmotor på 120 hk. 80 km/t. 24 volt lysanlæg. Hjemsted Gb. Gul. Omlitreret 1988/95 til Tjenestevogn 982 3 145. Ejes af Jernbanemuseet.
146Kørekran
Bygget af Krupp i 1967. 2 bogier á 3 aksler. Bogieakselafstand 1,5+1,5 m. Bæreevne 65 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. 8-cyl Deutz dieselmotor på 120 hk. 80 km/t. 24 volt lysanlæg. Hjemsted Fredericia. Gul. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 982 3 146.
340KørestrømskontoretBygget af DSB i . Nummerplade: BX 30 115. Hellerup 1978-79. Gul.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak