DSB specialvogne 1958 - 1982
DSB specialvogne 1958 - 1982
Nr. | Navn | Noter |
1192 | Kantdozer- og skinneudlægningsvogn | Bygget af Scandia i 1948. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Elo 511 1 306. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Kh. Gul 1979. Ombygget 1982 til Tjenestevogn 950 3 192. |
382 | Kedelvogn | Bygget af Atlas i 1885. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 2. Skruebremse. Værkstedsområde Århus. Udrangeret før 1967. |
383 | Kedelvogn | Bygget af Breslau i 1886. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 3. Skruebremse. Værkstedsområde Århus. Udrangeret 1970/72. Solgt 19xx til A. Berggren (Jysk Jernbane Klub). Århus 1980. Vognkasse til Jernbanemuseet som DSB CH 515. |
388 | Kedelvogn | Bygget af Breslau i 1884. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 8. Skruebremse. Værkstedsområde Århus. Århus 1959 (hensat). Udrangeret før 1967. |
389 | Kedelvogn | Bygget af Scandia i 1899. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 9. Håndbremse. Hjemsted Holbæk. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1964. |
390 | Kedelvogn | Bygget af Scandia i 1899. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 10. Håndbremse. Hjemsted 1. distrikt. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1965 |
391 | Kedelvogn | Bygget af Scandia i 1899. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 11. Håndbremse. Hjemsted 1. distrikt. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1964. |
392 | Kedelvogn | Bygget af Scandia i 1900. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 12. Håndbremse. Hjemsted 1. distrikt. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1965. |
393 | Kedelvogn | Bygget af Scandia i 1899. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 13. Håndbremse. Hjemsted 1. distrikt. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1964. |
394 | Kedelvogn | Bygget af Atlas i 1883. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 14. Håndbremse. Må ikke befordres i tog. Hjemsted Esbjerg. Udrangeret 1961 |
395 | Kedelvogn | Bygget af Atlas i 1881. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 15. Håndbremse. Må ikke befordres i tog. Hjemsted Esbjerg. Udrangeret 1961. |
396 | Kedelvogn | Bygget af Scandia i 1895. Ombygget 1961 fra EH 6609. Hjemsted Padborg. Padborg 1967. Udrangeret 1971. |
397 | Kedelvogn | Bygget af Scandia i 1901. Ombygget 1961 fra EH 6691. Udrangeret 1970. |
398 | Kedelvogn | Bygget af Lauenstein i 1870. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 18. Håndbremse. Hjemsted 2. distrikt. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1959. |
399 | Kedelvogn | Bygget af Breslau i 1879. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 19. Håndbremse. Hjemsted 2. distrikt. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1966. |
98 | Klimasneplov | Bygget af Schwartzkopff i 1920. 1958 fra DSB Sneplov 98. Opfundet af den østriske ingeniør Rudolf Klima. 3-akslet. Manøvrerbart plovskær. 70 km/t, senere 50 km/t. Tara 36 tons. Kakkelovn. Dynamoanlæg 24 volt til plovens egenbelysning. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Næstved, fra 1970 Esbjerg. Struer 1981-82. Udrangeret 1982. Ophugget 1982 af Henriksen, Århus. |
99 | Klimasneplov | Bygget af Baldwin i 1919. 1958 fra DSB Sneplov 99. Opfundet af den østriske ingeniør Rudolf Klima. 3-akslet. Manøvrerbart plovskær. 70 km/t, senere 50 km/t. Tara 36 tons. Kakkelovn. Dynamoanlæg 24 volt til plovens egenbelysning. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Aalborg, udlånt til Næstved vinteren 1978-79. Aalborg 1980-81. Struer 1981-82. Udrangeret 1982. Ophugget 1982 af Henriksen, Århus. |
414 | Kurvereguleringskontorvogn | Bygget af Scandia i 1928. Ombygget 1962 fra FE 4916. 70 km/t. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Gul 1979. Lunderskov 1979. Vejle 1980. Hobro 1981. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 0 414. |
418 | Kurvereguleringskontorvogn | Bygget af Scandia i 1917. Ombygget 1968 fra CU 4123. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Grå 1983. Odense 1980-83. Omlitreret ca. 1984 til Tjenestevogn 950 0 418. |
411 | Kurvereguleringsvogn | Bygget af Scandia i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Kurvereguleringsvogn 1. Håndbremse. Hjemsted Århus. Senere benævnt opmålingsvogn. Hensat 1963 i Århus. Udrangeret 1964. |
412 | Kurvereguleringsvogn | Bygget af Scandia i 1898. Omlitreret 1958 fra DSB Kurvereguleringsvogn 2. Skruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1965. |
413 | Kurvereguleringsvogn | Bygget af Scandia i 1924. Ombygget 1958 fra CU 4007. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1980. Oph. 1980 af Cvk Ar. |
415 | Kurvereguleringsvogn | Bygget af Scandia i 1928. Ombygget 1962 fra FE 4913. "Mandskabsvogn for Svellestoppemaskine 2". 70 km/t. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Hjørring 1977. Lunderskov 1979. Langå 1981. Omlitreret 1983/84 til Tjenestevogn 950 0 415. |
416 | Kurvereguleringsvogn | Bygget af Scandia i 1929. Ombygget 1964 fra FE 4935. "Kontorvogn for Ballastrensemaskine". 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Grå 1980. Lemvig 1980. Udrangeret 1984. |
141 | Kørekran | Bygget af Bruchsal i 1879. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 1. Løftehøjde 4,6 m. Bæreevne 10 tons. Håndbetjent. Hjemsted Cvk Ar. Udrangeret 1974. |
142 | Kørekran | Bygget af Bruchsal i 1880. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 2. Løftehøjde 4,6 m. Bæreevne 10 tons. Håndbetjent. Hjemsted Cvk Kh. Gul 1979. Udrangeret 1985/86 og overdraget til Jernbanemuseet. |
143 | Kørekran | Bygget af Scandia i 1934. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 3. Løftehøjde 7 m. Bæreevne 30 tons. Bogieakselafstand 1,65 m. 4-cyl Ford benzinmotor. Trykluftledning. Hjemsted Gb, fra 1967 Rødby Færge. Udrangeret 1986/87. |
144 | Kørekran | Bygget af Vølund i 1937. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 4. Løftehøjde 7 m. Bæreevne 30 tons. 5-akslet. 2-cyl Vølund råoliemotor. Rangerskruebremse. Trykluftledning. Varmeledning. Hjemsted Århus H. Omlitreret 1984 til Tjenestevogn 982 3 144. |
145 | Kørekran | Bygget af Krupp i 1967. 2 bogier á 3 aksler. Bogieakselafstand 1,5+1,5 m. Bæreevne 65 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. 8-cyl Deutz dieselmotor på 120 hk. 80 km/t. 24 volt lysanlæg. Hjemsted Gb. Gul. Omlitreret 1988/95 til Tjenestevogn 982 3 145. Ejes af Jernbanemuseet. |
146 | Kørekran | Bygget af Krupp i 1967. 2 bogier á 3 aksler. Bogieakselafstand 1,5+1,5 m. Bæreevne 65 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. 8-cyl Deutz dieselmotor på 120 hk. 80 km/t. 24 volt lysanlæg. Hjemsted Fredericia. Gul. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 982 3 146. |
340 | Kørestrømskontoret | Bygget af DSB i . Nummerplade: BX 30 115. Hellerup 1978-79. Gul. |
DSB trafikinformation
Kun regionaltog mellem Fredericia og Esbjerg frem til den 10. oktober
Aftener med ændret køreplan for to regionaltog mellem Fredericia og Odense
Aftener og nætter med ændringer mellem Aarhus H og Aalborg - Togbus undervejs
Periode med færre tog på linje F om aftenen
Aftener, nætter og morgener med ændringer på tog mellem Cph Lufthavn og Aarhus H