DSB specialvogne 1958 - 1982
DSB specialvogne 1958 - 1982





Nr. | Navn | Noter |
731 | Tårnvogn til brug for køreledningstilsynet | Bygget af Scandia i 1880. Omlitreret 1958 fra DSB Tårnvogn 1. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Udrangeret 1967. Mdt. Gb 1967-69. |
732 | Tårnvogn til brug for køreledningstilsynet![]() | Bygget af Strømmen i 1897. Omlitreret 1958 fra DSB Tårnvogn 2. Rangerskruebremse. Udrangeret 1962? Solgt 1975 til ØSJK. 1994 til Jernbanemuseet. Cvk Kh 2006-13. Oph. 2013 på Cvk Kh af DK Multiservice ApS. |
733 | Tårnvogn til brug for køreledningstilsynet | Bygget af Strømmen i 1898. Omlitreret 1958 fra DSB Tårnvogn 3. Rangerskruebremse. Udrangeret 1967. Helgoland 1967-69. |
734 | Tårnvogn til brug for køreledningstilsynet![]() | Bygget af Breslau i 1879. Omlitreret 1958 fra DSB Tårnvogn 4. Hellerup 1964. Indgået 28/1-66 til Cvk Kh i dårlig stand. Udrangeret 1966. |
735 | Tårnvogn til brug for køreledningstilsynet | Bygget af Scandia i 1893. Omlitreret 1958 fra DSB Tårnvogn 5. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Nødbremse. Ombygget 1968 til Specialvogn 318. |
736 | Tårnvogn til brug for køreledningstilsynet![]() | Bygget af Strømmen i 1896. Omlitreret 1958 fra DSB Tårnvogn 6. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Nødbremse. Udrangeret 1968. Helgoland 1968-69. Omlitreret ca. 1982 til 40 86 951 3 736. Helgoland 1984. Solgt 19xx til HgJK. Hillerød 1996. Fredensborg 2001. Cvk Kh 2008-12. 2014 til Odense. Ophugget 2019. |
737 | Tårnvogn til brug for køreledningstilsynet | Bygget af Scandia i 1923. Ombygget 1966 fra CXM 4519. 70 km/t. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Hellerup. Hellerup 1978-79. Gul 1979. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 0 737. |
738 | Tårnvogn til brug for køreledningstilsynet![]() | Bygget af Scandia i 1923. Ombygget 1966 fra CXM 4521. 70 km/t. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Hellerup. Gul 1980. Nørrebro 1980. Udrangeret 1984. Solgt 1987 til DJK. Brændt 1991 ved påsat brand i Odense. Undervogn 1998 til Jernbanemuseet. 1999 til Randers. Ophugget 2018 i Randers. |
739 | Tårnvogn til brug for køreledningstilsynet | Bygget af Scandia i 1943. Ombygget 1966 fra PB 10385. 70 km/t. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Hellerup. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 3 739. |
740 | Tårnvogn til brug for køreledningstilsynet | Bygget af Scandia i 1943. Ombygget 1966 fra PB 10380. 70 km/t. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Hellerup. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 3 740. |
741 | Tårnvogn til brug for køreledningstilsynet | Bygget af Scandia i 1950. Ombygget 1966 fra Elo 511 1 645. Vognvægt 15 tons. 70 km/t. Trykluftledning. Håndbremse (fjernet før 1983). Hjemsted Hellerup. Udrangeret 1984. Solgt 1984/85 til DJK for 122,- kr. Maribo 2002. |
745 | Tårnvogn til remise![]() | Bygget af Scandia i 1923. Ombygget 1975 fra Gklm 111 6 230. Håndbremse. Trykluftledning. Last 15,5 tons. Gb 1975-83. Udrangeret 1984. |
385 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1948. Ombygget 1975 fra Gklms 138 8 426. Rangerskruebremse. GP trykluftbremse. Hjemsted Padborg (1983). Udrangeret 1985. |
386 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1949. Ombygget 1975 fra Gklms 138 8 595. Sort. Esbjerg 1979. Rangerskruebremse. GP trykluftbremse. Hjemsted Esbjerg (1985). Udrangeret 1985/86. |
387 | Togforvarmningsvogn![]() | Bygget af Scandia i 1948. Ombygget 1976 fra Gklms 138 8 440. Sort. Rangerskruebremse. GP trykluftbremse. Hjemsted Struer. Udrangeret 1985/86. |
389 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i . Ombygget 19xx fra Gklms/HD. Sort. Hjemsted Struer. |
401 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1902. Ombygget 1958 fra EH 6700. 70 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Århus 1967, senere Struer. Udrangeret 1976. |
402 | Togforvarmningsvogn![]() | Bygget af Scandia i 1913. Omlitreret 1958 fra DSB Togforvarmningsvogn 2. 70 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Struer. Udrangeret 1975. |
403 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1901. Ombygget 1960 fra EH 6686. 70 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Århus. 5 meter skorsten. Udrangeret 1974. Opsat 1974 på Frederikshavn station. |
404 | Togforvarmningsvogn![]() | Bygget af Scandia i 1914. Ombygget 1962 fra EH 6724. 70 km/t. Hjemsted Korsør. Udrangeret 1974. |
405 | Togforvarmningsvogn![]() | Bygget af Scandia i 1901. Ombygget 1963 fra EH 6678. 70 km/t. Skruebremse. Hjemsted Roskilde. Vinrød 1964, senere grå. Udrangeret 1977. |
406 | Togforvarmningsvogn![]() | Bygget af Scandia i 1924. Ombygget 1964 fra EH 6595. 70 km/t. Hjemsted Padborg 1967-73, senere Esbjerg. Udrangeret 1976. |
407 | Togforvarmningsvogn![]() | Bygget af Scandia i 1902. Ombygget 1964 fra EH 6711. 70 km/t. Hjemsted Randers. Udrangeret 1977. |
408 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1902. Ombygget 1964 fra EH 6698. 70 km/t. Hjemsted Herning. Padborg 1975. Udrangeret 1978. |
409 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1948. Ombygget 1974 fra Gklms 138 8 539. Rangerskruebremse. GP trykluftbremse. Hjemsted Frederikshavn (1985). Udrangeret 1985/86. |
410 | Togforvarmningsvogn![]() | Bygget af Scandia i 1944. Ombygget 1973 fra Gklms 138 8 129. Rangerskruebremse. GP trykluftbremse. Kh 1974. Rødby Færge 1981. Hjemsted Fredericia (1985). Udrangeret 1986. |
419 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1942. Ombygget 1978 fra Gklms 138 8 099. Rangerskruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1983. |
420 | Togforvarmningsvogn![]() | Bygget af Scandia i 1944. Ombygget 1977 fra 4237 138 8 150. Rangerskruebremse. GP trykluftbremse. Struer 1981. Hjemsted Nyborg (1985). Udrangeret 1985. |
421 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1944. Ombygget 1978 fra Gklms 138 8 127. Hjemsted Nyborg. Struer 1980 uden sporforbindelse. Kedel fra Tjenestevogn 408. Brun. Udrangeret 1986. |
756 | Transformatorolievogn![]() | Bygget af Esslingen i 1870. Omlitreret 1958 fra DSB Transformatorolievogn 1. "Kun til brug for maskintjenesten og centralværkstedet til transport af transformatorolie - må ikke befordres i tog". 3-akslet. Last 12,1 tons. Rangerskruebremse. Hjemsted Enghave Omformerstation. Hellerup 1977. Udrangeret 1977. |
751 | Transformatorvogn![]() | Bygget af Scandia i 1910. Omlitreret 1958 fra DSB Transformatorvogn 2. "Kun til transport af transformatorer". Hjemsted Enghave Omformerstation. Forsænket vognbund. Last 20 tons. Håndbremse. Trykluftledning. Sort. Hellerup 1977-78. Udrangeret 1985/86. |
811 | Transportvogn for affaldscontainer![]() | Bygget af Scandia i 1943. Ombygget 1970 fra Elo 511 0 330. Last 21 tons. Bundflade 22,1 m². Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Gb. Udrangeret 1986. |
812 | Transportvogn for affaldscontainer![]() | Bygget af Scandia i 1943. Ombygget 1970 fra Elo 511 0 075. Last 21 tons. Bundflade 22,1 m². Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Gb. Udrangeret 1986. |
813 | Transportvogn for affaldscontainer | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1970 fra Elo 511 0 999. Last 21 tons. Bundflade 22,1 m². Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Gb. Udrangeret 1986. |
1193 | Transportvogn for ballastdozer | Bygget af Scandia i 1931. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Sk 425 1 012. Håndbremse. Hjemsted Kh. Udrangeret 1985. |
1198 | Transportvogn for ballastdozer | Bygget af Scandia i 1931. Ombygget 1969 fra Sk 425 1 006. Bogieakselafstand 2,5 m. Last 24 tons. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Langå. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 980 2 198. |
905 | Transportvogn for batterier![]() | Bygget af Scandia i 1921. Ombygget 1965 fra PJB 16811. Last 15,5 tons. Bundflade 19 m². 70 km/t. Håndbremse. Hjemsted Kh. Kun til transport af batterier mellem Cvk Kh og Belvedere. Udrangeret 1983. |
911 | Transportvogn for batterier | Bygget af Scandia i 1921. Ombygget 1966 fra PJB 16806. 70 km/t. Håndbremse. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret 1975. |
861 | Transportvogn for bogier | Bygget af Scandia i 1930. Ombygget 1967 fra CRML 3648. Bogieakselafstand 2,5. 70 km/t. Hjemsted Århus. Udrangeret 1979. |
862 | Transportvogn for bogier | Bygget af Triangel i 1931. Ombygget 1967 fra CRM 3667. Bogieakselafstand 2,5. 70 km/t. Hjemsted Århus. Udrangeret 1979. |
863 | Transportvogn for bogier![]() | Bygget af Scandia i 1929. Ombygget 1967 fra CRL 3614. Bogieakselafstand 2,5. 70 km/t. Hjemsted Århus. Udrangeret 1979. |
864 | Transportvogn for bogier | Bygget af Scandia i 1929. Ombygget 1967 fra CRL 3616. Bogieakselafstand 2,5. 70 km/t. Hjemsted Århus. Udrangeret 1979. |
865 | Transportvogn for bogier | Bygget af Scandia i 1934. Ombygget 1967 fra CRS 3677. Bogieakselafstand 2,5. 70 km/t. Hjemsted Århus. Udrangeret 1979. |
866 | Transportvogn for bogier | Bygget af Scandia i 1929. Ombygget 1967 fra CR 3603. Bogieakselafstand 2,5. 70 km/t. Hjemsted Århus. Udrangeret 1979. |
867 | Transportvogn for bogier | Bygget af Scandia i 1928. Ombygget 1968 fra CR 3659. Bogieakselafstand 2,5. 70 km/t. Hjemsted Århus. Udrangeret 1979. |
868 | Transportvogn for bogier | Bygget af Scandia i 1929. Ombygget 1968 fra CRL 3621. Bogieakselafstand 2,5. 70 km/t. Hjemsted Århus. Udrangeret 1980. |
869 | Transportvogn for bogier | Bygget af Scandia i 1928. Ombygget 1968 fra CR 3606. Bogieakselafstand 2,5. 70 km/t. Hjemsted Århus. Udrangeret 1979. |
870 | Transportvogn for bogier | Bygget af Scandia i 1928. Ombygget 1968 fra CR 3608. Bogieakselafstand 2,5. 70 km/t. Hjemsted Århus. Udrangeret 1980. |
871 | Transportvogn for bogier | Bygget af Triangel i 1930. Ombygget 1968 fra CR 3652. Bogieakselafstand 2,5. 70 km/t. Hjemsted Århus. Udrangeret 1980. |
872 | Transportvogn for bogier | Bygget af Scandia i 1928. Ombygget 1969 fra CRL 3618. Bogieakselafstand 2,5. 70 km/t. Hjemsted Århus. Udrangeret 1980. |
873 | Transportvogn for bogier | Bygget af Scandia i 1918. Ombygget 1976 fra Skm 425 2 121. Bogievogn. Udrangeret 1982. |
873 | Transportvogn for bogier | Bygget af Scandia i 1928. Ombygget 1969 fra CR. Bogieakselafstand 2,5. 70 km/t. Hjemsted Århus. Udrangeret før 1976. |
874 | Transportvogn for bogier | Bygget af Scandia i 1921. Ombygget 1976 fra Skm 425 2 132. Bogievogn. Udrangeret 1984. |
874 | Transportvogn for bogier | Bygget af Scandia i 1928. Ombygget 1969 fra CR. Bogieakselafstand 2,5. 70 km/t. Hjemsted Århus. Udrangeret før 1976. |
875 | Transportvogn for bogier | Bygget af Scandia i 1918. Ombygget 1976 fra Skm 425 2 158. Bogievogn. Udrangeret 1983. |
875 | Transportvogn for bogier | Bygget af Scandia i 1928. Ombygget 1969 fra CR. Bogieakselafstand 2,5. 70 km/t. Hjemsted Århus. Udrangeret før 1976. |
876 | Transportvogn for bogier![]() | Bygget af Scandia i 1927. Ombygget 1976 fra Skm 425 2 164. Bogieakselafstand 1,6 m. Last 30 tons. Håndbremse. Trykluftledning. Udrangeret 1984. |
876 | Transportvogn for bogier | Bygget af Scandia i 1928. Ombygget 1969 fra CR. Bogieakselafstand 2,5. 70 km/t. Hjemsted Århus. Udrangeret før 1976. |
803 | Transportvogn for Boreværktøj | Bygget af Scandia i 1921. Ombygget 1970 fra Gklm 111 8 513. 80 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Holbæk. Udrangeret 1973/75. |
804 | Transportvogn for Boreværktøj | Bygget af Scandia i 1921. Ombygget 1970 fra Gklm 111 8 644. 80 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Nørrebro. Udrangeret 1973/75. |
805 | Transportvogn for Boreværktøj | Bygget af Scandia i 1926. Ombygget 1971 fra Gklm 111 8 369. 80 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. Udrangeret 1973/75. Korsør 1975. Ca. 1980 til FDSB. |
806 | Transportvogn for Boreværktøj | Bygget af Scandia i 1919. Ombygget 1971 fra Gklm 111 7 037. 80 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Gb. Udrangeret 1973/75. |
807 | Transportvogn for Boreværktøj![]() | Bygget af Scandia i 1920. Ombygget 1971 fra Gklm 111 8 446. 80 km/t. Håndbremse. Hjemsted Gb. Udrangeret 1973/75. |
831 | Transportvogn for boreværktøj | Bygget af Scandia i 1940. Ombygget 1973 fra Gkms 139 9 361. Last 17,5 tons. Bundflade 21,3 m². Håndbremse. GP trykluftbremse. Gul 1980. Udrangeret 1984. |
832 | Transportvogn for boreværktøj![]() | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1973 fra Gkms 139 9 896. Gul 1980. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 2 832. |
833 | Transportvogn for boreværktøj | Bygget af Scandia i 1944. Ombygget 1973 fra Gkms 139 9 178. Last 17,5 tons. Bundflade 21,3 m². Rangerskruebremse. GP trykluftbremse. Korsør 1975. Solgt 1979 til FDSB. Grå 1980. Udrangeret 1984. |
834 | Transportvogn for boreværktøj![]() | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1973 fra Gkms 139 9 894. Gul 1979. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 2 834. |
835 | Transportvogn for boreværktøj![]() | Bygget af Scandia i 1945. Ombygget 1973 fra Gkms 139 9 090. Gul 1980. Udrangeret 1985. |
891 | Transportvogn for bremsesåler | Bygget af Scandia i 1950. Ombygget 1980 fra Elo 511 1 543. Omlitreret 1987/88 til Tjenestevogn 952 2 351. |
892 | Transportvogn for bremsesåler | Bygget af Scandia i 1943. Ombygget 1980 fra Elo 511 0 526. Håndbremse. Trykluftbremse. Udrangeret 1988/94. |
898 | Transportvogn for bremsesåler | Bygget af Scandia i 1950. Ombygget 1981 fra Elo 511 1 634. Last 21 tons. Bundflade 21,5 m². Håndbremse. Trykluftbremse. Udrangeret 1985. |
899 | Transportvogn for bremsesåler | Bygget af Scandia i 1943. Ombygget 1981 fra Elo 511 0 440. Håndbremse. Trykluftbremse. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 952 2 354. |
900 | Transportvogn for bremsesåler | Bygget af Scandia i 1946. Ombygget 1981 fra Elo 511 0 739. Håndbremse. Trykluftbremse. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 952 2 355. |
901 | Transportvogn for bremsesåler | Bygget af Scandia i 1920. Ombygget 1965 fra PJB 16702. 70 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Av, Helgoland 1973. Udrangeret 1981. |
902 | Transportvogn for bremsesåler | Bygget af Scandia i 1921. Ombygget 1965 fra PJB 16864. Last 15,5 tons. Bundflade 19 m². 70 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Av. Udrangeret 1983. |
903 | Transportvogn for bremsesåler | Bygget af Scandia i 1922. Ombygget 1965 fra PJ 17066. 70 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Av. Udrangeret 1972. |
904 | Transportvogn for bremsesåler | Bygget af Scandia i 1920. Ombygget 1965 fra PJB 16638. Last 15,5 tons. Bundflade 19 m². 70 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Helgoland, Kh 1973. Grå 1982. Udrangeret 1983. |
906 | Transportvogn for bremsesåler | Bygget af Scandia i 1921. Ombygget 1965 fra PJ 17024. Last 15,5 tons. Bundflade 19 m². Grå 1981. 70 km/t. Håndbremse. Hjemsted Helgoland. Udrangeret 1981. |
907 | Transportvogn for bremsesåler | Bygget af Scandia i 1920. Ombygget 1965 fra PJB 16645. Last 15,5 tons. Bundflade 19 m². 70 km/t. Håndbremse. Udrangeret 1972. |
908 | Transportvogn for bremsesåler | Bygget af Scandia i 1922. Ombygget 1965 fra PJ 17015. Last 15,5 tons. Bundflade 19 m². 70 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Kh. Udrangeret før 1982. |
909 | Transportvogn for bremsesåler | Bygget af Scandia i 1923. Ombygget 1965 fra PJ 17153. Last 15,5 tons. Bundflade 19 m². 70 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Kh. Udrangeret 1983. |
910 | Transportvogn for bremsesåler | Bygget af Scandia i 1920. Ombygget 1966 fra PJB 16706. 70 km/t. Håndbremse. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret 1972. |
341 | Transportvogn for containeråg![]() | Bygget af Scandia i 1921. Ombygget 1969 fra Gklm 111 8 656. Gul fladvogn. Last 15,5 tons. Bundflade 19,3 m⊃. 70 km/t. Håndbremse. Trykluftledning. Hjemsted Slagelse. Lersøen 1979. Udrangeret 1985. |
841 | Transportvogn for dieselmotorer | Bygget af Scandia i 1950. Ombygget 1977 fra Elo 511 1 458. Hjemsted Gb. "Kun til lokaltransport mellem Cvk Kh og Cvk Gb". Last 21 tons. Håndbremse. G trykluftbremse. Omlitreret 1987/88 til Tjenestevogn 951 2 841. |
842 | Transportvogn for dieselmotorer | Bygget af Scandia i 1950. Ombygget 1977 fra Elo 511 1 642. Hjemsted Gb. "Kun til lokaltransport mellem Cvk Kh og Cvk Gb". Last 21 tons. Håndbremse. G trykluftbremse. Omlitreret 1987/88 til Tjenestevogn 951 2 842. |
843 | Transportvogn for dieselmotorer | Bygget af Scandia i 1943. Ombygget 1978 fra Elo 511 0 188. Hjemsted Gb. Last 21 tons. Håndbremse. G trykluftbremse. Omlitreret ca. 1988 til Tjenestevogn 951 2 843. |
361 | Transportvogn for hjulsæt | Bygget af Scandia i 1923. Ombygget 1966 fra PJR 13788. Hjemsted Århus. Udrangeret 1970. |
362 | Transportvogn for hjulsæt | Bygget af Scandia i 1923. Ombygget 1966 fra PJ 17173. Hjemsted Århus. Udrangeret 1970. |
363 | Transportvogn for hjulsæt | Bygget af Scandia i 1946. Ombygget 1967 fra Elo 511 0 848. Udrangeret 1972. |
363 | Transportvogn for hjulsæt | Bygget af Scandia i 1943. Ombygget 1978 fra Elo 511 0 134. Last 15 tons. Håndbremse. G trykluftbremse. Udrangeret 1985/86. |
364 | Transportvogn for hjulsæt | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1967 fra Elo 511 0 934. Kun til transport mellem Cvk Ar og Fillialvk. Øm. Hjemsted Cvk Ar. Last 15,5 tons. Skruebremse. Håndbremse (1983). Trykluftledning. Århus 1981. Sort 1981. Udrangeret 1986. |
368 | Transportvogn for hjulsæt | Bygget af Scandia i 1943. Ombygget 1970 fra Elo 511 0 540. 80 km/t. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 951 2 368. |
372 | Transportvogn for hjulsæt | Bygget af Scandia i 1946. Ombygget 1978 fra Elo 511 0 846. Last 20 tons. Håndbremse. G trykluftbremse. Udrangeret 1985. |
373 | Transportvogn for hjulsæt![]() | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1978 fra Elo 511 1 129. Last 21 tons. Håndbremse. G trykluftbremse. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 951 2 373. |
374 | Transportvogn for hjulsæt![]() | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1978 fra Elo 511 0 954. Last 21 tons. Håndbremse. G trykluftbremse. Udrangeret 1983/85. |
377 | Transportvogn for hjulsæt![]() | Bygget af Scandia i 1931. Ombygget 1970 fra Gkm 115 2 011. Omlitreret 1980 fra Hjultransportvogn 1. Hjemsted Nyborg. Last 17,5 tons. Håndbremse. Trykluftledning. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 951 2 377. |
378 | Transportvogn for hjulsæt![]() | Bygget af Scandia i 1931. Ombygget 1970 fra Gkm 115 2 126. Omlitreret 1980 fra Hjultransportvogn 2. Hjemsted Nyborg. Last 17,5 tons. Håndbremse. Trykluftledning. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 951 2 378. |
379 | Transportvogn for hjulsæt![]() | Bygget af Scandia i . Ombygget 19xx fra ? |
380 | Transportvogn for hjulsæt![]() | Bygget af Scandia i 1931. Ombygget 1970 fra Gkm 115 2 121. Omlitreret 1980 fra Hjultransportvogn 4. Hjemsted Nyborg. Last 17,5 tons. Håndbremse. Trykluftledning. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 951 2 380. |
1191 | Transportvogn for kranbjælke![]() | Bygget af Triangel i 1931. Ombygget 1969 af Cvk Ar fra CRM 3658. 70 km/t. Trykluftbremse. Hjemsted Kh. Udrangeret 1985. Bjerringbro 1985. Solgt 1985 til NSJV. Gedser 2003-16 med vognkasse fra OMB BE 7. Byttet 2012 med GDS C 4 til DJK. Gedser 2019 med kedel til DSB H 783. |
1196 | Transportvogn for kranbjælke | Bygget af Scandia i 1934. Ombygget 1969 fra CRS 3676. Trykluftbremse. Hjemsted Langå. Solgt 1977 til Secmafer, Frankrig. |
941 | Transportvogn for krangrej | Bygget af Scandia i 1921. Ombygget 1968 fra Gklm 111 8 694. Hjemsted Glostrup. Udrangeret 1973. |
821 | Transportvogn for kulkasser | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1968 fra Elo 511 1 199. Håndbremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1980. |
822 | Transportvogn for kulkasser | Bygget af Scandia i 1943. Ombygget 1968 fra Elo 511 0 617. Håndbremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1979. |
920 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Scandia i 1921. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Skm 425 2 135. Bogieakselafstand 1,6 m. Last 31,5 tons. Bundflade 32,5 m². Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Udrangeret 1984. |
921 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Scandia i 1927. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra TGC 8961. Bogieakselafstand 1,6 m. Last 31,5 tons. Bundflade 32,5 m². Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Omlitreret ca 1984 til Tjenestevogn 980 1 921. |
922 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Scandia i 1927. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Skm 425 2 167. Bogieakselafstand 1,6 m. Last 31,5 tons. Bundflade 32,5 m². Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Omlitreret ca 1984 til Tjenestevogn 980 1 922. |
923 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Scandia i 1927. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Skm 425 2 162. Bogieakselafstand 1,6 m. Last 31,5 tons. Bundflade 32,5 m². Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Omlitreret ca 1984 til Tjenestevogn 980 1 923. |
924 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Scandia i 1921. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Skm 425 2 127. Bogieakselafstand 1,6 m. Last 31,5 tons. Bundflade 32,5 m². Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Omlitreret ca 1984 til Tjenestevogn 980 1 924. |
925 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Scandia i 1922. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Skm 425 2 152. Bogieakselafstand 1,6 m. Last 31,5 tons. Bundflade 32,5 m². Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Omlitreret ca 1984 til Tjenestevogn 980 1 925. |
926 | Transportvogn for lange skinner![]() | Bygget af Scandia i 1922. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Skm 425 2 145. Bogieakselafstand 1,6 m. Last 31,5 tons. Bundflade 32,5 m². Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Omlitreret ca 1984 til Tjenestevogn 980 1 926. |
927 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Scandia i 1927. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Skm 425 2 157. Bogieakselafstand 1,6 m. Last 31,5 tons. Bundflade 32,5 m². Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Udrangeret 1985. |
928 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Scandia i 1927. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Skm 425 2 160. Bogieakselafstand 1,6 m. Last 31,5 tons. Bundflade 32,5 m². Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Omlitreret ca 1984 til Tjenestevogn 980 1 928. |
929 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Scandia i 1922. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Skm 425 2 153. Bogieakselafstand 1,6 m. Last 31,5 tons. Bundflade 32,5 m². Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Omlitreret ca 1984 til Tjenestevogn 980 1 929. |
930 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Skabo i 1896. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Skm 425 2 109. Bogieakselafstand 1,6 m. Last 31,5 tons. Bundflade 32,5 m². Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Udrangeret 1985. |
931 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Scandia i 1922. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Skm 425 2 148. Bogieakselafstand 1,6 m. Last 31,5 tons. Bundflade 32,5 m². Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Omlitreret ca 1984 til Tjenestevogn 980 1 931. |
932 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Skabo i 1896. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Skm 425 2 107. Bogieakselafstand 1,6 m. Last 31,5 tons. Bundflade 32,5 m². Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Omlitreret ca 1984 til Tjenestevogn 980 1 932. |
933 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Kklm 323 0 119. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Udrangeret 1984. |
934 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Kklm 323 0 120. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Udrangeret 1985/86. |
935 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Kklm 323 0 111. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Udrangeret 1984. |
936 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Kklm 323 0 112. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Udrangeret 1984. |
937 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Kklm 323 0 108. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Udrangeret 1985/86. |
938 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Kklm 323 0 118. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Udrangeret 1985/86. |
939 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Kklm 323 0 106. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 1 939. |
940 | Transportvogn for lange skinner | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Kklm 323 0 105. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 1 940. |
1194 | Transportvogn for portalkraner | Bygget af Scandia i 1931. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Sk 425 1 016. Håndbremse. Hjemsted Kh. Udrangeret 1985. |
1199 | Transportvogn for portalkraner![]() | Bygget af Scandia i 1931. Ombygget 1969 fra Sk 425 1 010. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Langå. Solgt 1977 til Secmafer, Frankrig. |
943 | Transportvogn for skinner | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Elo 511 0 912. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 1 943. |
944 | Transportvogn for skinner![]() | Bygget af Scandia i 1948. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Elo 511 1 354. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 1 944. |
945 | Transportvogn for skinner![]() | Bygget af Scandia i 1943. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Elo 511 0 233. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Udrangeret 1984. |
946 | Transportvogn for skinner | Bygget af Scandia i 1943. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Elo 511 0 547. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Udrangeret 1985/86. |
947 | Transportvogn for skinner | Bygget af Scandia i 1943. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Elo 511 0 409. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Udrangeret 1979. |
948 | Transportvogn for skinner![]() | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Elo 511 0 924. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Omlitreret ca. 1984 til Tjenestevogn 950 1 948. |
949 | Transportvogn for skinner | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Elo 511 1 171. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 1 949. |
950 | Transportvogn for skinner![]() | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Elo 511 1 052. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Fredericia. Udrangeret 1985/86. |
746 | Transportvogn for sporbygningsstamme | Bygget af Scandia i 1921. Ombygget 1971 fra Gklm 111 8 662. 80 km/t. Håndbremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1979. |
747 | Transportvogn for sporbygningsstamme | Bygget af Scandia i 1920. Ombygget 1971 fra Gklm 111 8 481. 80 km/t. Håndbremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1979. |
1230 | Transportvogn for Sporingeniøren, Århus![]() | Bygget af Scandia i 1946. Ombygget 1980 fra Elo 511 0 875. Transportvogn for sporværktøj. Last 21 tons. Bundflade 20,8 m². Håndbremse. G trykluftbremse. Udrangeret 1985/86. |
1190 | Transportvogn for Sporlægningsstamme | Bygget af Scandia i 1920. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra CU 4041. 70 km/t. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Langå. Udrangeret 1978. |
1195 | Transportvogn for sporværktøj | Bygget af Scandia i 1924. Omlitreret 1969 fra Specialvogn 324. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Kh. Glostrup 1979. Gul 1979. Udrangeret 1984. |
757 | Transportvogn for Sporværktøjsmateriel | Bygget af Scandia i 1943. Ombygget 1975 fra Tjenestegodsvogn 943 2 013. Last 13,5 tons. Udrangeret 1985. |
758 | Transportvogn for Sporværktøjsmateriel | Bygget af Scandia i 1943. Ombygget 1975 fra Tjenestegodsvogn 943 2 023. Last 13,5 tons. Bundflade 28,8 m². Håndbremse. G trykluftbremse. Udrangeret 1985. |
759 | Transportvogn for Sporværktøjsmateriel | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1975 fra Tjenestegodsvogn 943 2 045. Last 13,5 tons. Bundflade 28,8 m². Håndbremse. G trykluftbremse. Udrangeret 1985. |
760 | Transportvogn for Sporværktøjsmateriel | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1975 fra Tjenestegodsvogn 943 2 057. Last 13,5 tons. Bundflade 28,8 m². Håndbremse. G trykluftbremse. Udrangeret 1985. |
799 | Transportvogn for Svejsehold | Bygget af Scandia i 1941. Ombygget 1973 fra Gkms 139 9 409. Udrangeret 1980. |
800 | Transportvogn for Svejsehold | Bygget af Scandia i 1941. Ombygget 1973 fra Gkms 139 9 495. Last 17,5 tons. Bundflade 21,3 m². Håndbremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1985. |
1180 | Transportvogn for Svelleløftebom | Bygget af Dietrich i 1922. Ombygget 1978 fra SNCF R3 nr. 14. Bogieakselafstand 1,8 m. Last 41 tons. Skruebremse. G trykluftbremse. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 980 2 180. |
808 | Transportvogn for Taljeophæng | Bygget af Scandia i 1943. Ombygget 1971. 80 km/t. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Roskilde. |
810 | Transportvogn for Taljeophæng | Bygget af Scandia i 1943. Ombygget 1971 fra Tjenestegodsvogn 943 2 091. Last 16 tons. Vognvægt 25 tons. Håndbremse. G trykluftbremse. Udrangeret 1988/95. |
836 | Transportvogn for Troljer | Bygget af Scandia i 1950. Ombygget 1978 fra Elo 511 1 514. Last 21 tons. Håndbremse. G trykluftbremse. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 951 2 836. |
837 | Transportvogn for Troljer | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1978 fra Elo 511 1 162. Last 21 tons. Håndbremse. G trykluftbremse. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 951 2 837. |
838 | Transportvogn for Troljer![]() | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1978 fra Elo 511 1 096. Last 21 tons. Håndbremse. G trykluftbremse. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 951 2 838. |
761 | Tromlevogn til brug for køreledningstilsynet | Bygget af Lauenstein i 1864. Omlitreret 1958 fra DSB Tromlevogn for Køreledningstilsynet 1. Trykluftledning. Nødbremse. Udrangeret 1967. |
762 | Tromlevogn til brug for køreledningstilsynet | Bygget af Lauenstein i 1864. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Elektrikere 3. Trykluftledning. Nødbremse. Udrangeret 1967. Fredensborg 1967 (hensat). |
763 | Tromlevogn til brug for køreledningstilsynet | Bygget af Scandia i 1950. Ombygget 1966 fra PB 11597. 70 km/t. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Hellerup. Udrangeret 1982. |