DSB specialvogne 1958 - 1982
DSB specialvogne 1958 - 1982
![DSB litra MH](Tegninger/Mini/DSB_Motor/DSB_MH2.gif)
![DSB specialvogn 496](Tegninger/Mini/DSB_Gods1941/DSB_Specialvogn496.gif)
![DSB litra MH](Tegninger/Mini/DSB_Motor/DSB_MH2.gif)
![DSB specialvogn 496](Tegninger/Mini/DSB_Gods1941/DSB_Specialvogn496.gif)
![DSB specialvogn 613](Tegninger/Mini/DSB_Gods1941/DSB_Specialvogn613.gif)
Nr. | Navn | Noter |
885 | Påslagsvogn for Båndtransportør | Bygget af Scandia i 1943. Omlitreret 1977 fra Tjenestegodsvogn 943 2 017. Håndbremse. G trykluftbremse. Omlitreret 1987 til Tjenestevogn 950 3 885. |
491 | Profilmålevogn![]() | Bygget af Scandia i 1944. Ombygget 1972 fra Gklms 138 8 130. 80 km/t. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Gb. Til måling af fritrumsprofil. Udrangeret 1978. |
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær
![Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A11/A11_mini.jpg)
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.
Læs mere