DSB specialvogne 1958 - 1982

DSB specialvogne 1958 - 1982

1-99     100-199     200-399     400-599     600-799     800-999     1000-1199     1200-3004

A     B     F     H     K     L     M     O     P     R     S     T     U     V

Nr.    Navn Noter
201BallastvognBygget af Scandia i 1917. Ombygget 1969 af værkstedet i Nyborg fra Gklm 111 8 706. Håndbremse. Trykluftledning fra 197x. Lavsidet åben godsvogn for transport af byggeaffald for Baneafdelingen 2. Anlægskontor. Hjemsted Korsør. Kun til brug på Korsør station. Udrangeret 1984.
202BallastvognBygget af Scandia i 1917. Ombygget 1969 af værkstedet i Nyborg fra Gklm 111 8 766. Håndbremse. Trykluftledning fra 197x. Lavsidet åben godsvogn for transport af byggeaffald for Baneafdelingen 2. Anlægskontor. Hjemsted Korsør. Kun til brug på Korsør station. Udrangeret 1984.
203BallastvognBygget af Scandia i 1920. Ombygget 1969 af værkstedet i Nyborg fra Gklm 111 8 497. Håndbremse. Trykluftledning fra 197x. Lavsidet åben godsvogn for transport af byggeaffald for Baneafdelingen 2. Anlægskontor. Hjemsted Korsør. Kun til brug på Korsør station. Udrangeret 1984.
204BallastvognBygget af Scandia i 1921. Ombygget 1969 af værkstedet i Nyborg fra Gklm 111 6 674. Håndbremse. Trykluftledning fra 197x. Lavsidet åben godsvogn for transport af byggeaffald for Baneafdelingen 2. Anlægskontor. Hjemsted Korsør. Kun til brug på Korsør station. Udrangeret 1984.
205BallastvognBygget af Scandia i 1919. Ombygget 1969 af værkstedet i Nyborg fra Gklm 111 8 777. Håndbremse. Trykluftledning fra 197x. Lavsidet åben godsvogn for transport af byggeaffald for Baneafdelingen 2. Anlægskontor. Hjemsted Korsør. Kun til brug på Korsør station. Dalmose 1983. Udrangeret 1984. Solgt 1984 til FDSB.
206BallastvognBygget af Scandia i 1943. Ombygget 1970 fra Elo 511 0 265. 70 km/t. Håndbremse. Hjemsted Korsør. Udrangeret 1984.
207Ballastvogn
Bygget af Scandia i 1943. Ombygget 1970 fra Elo 511 0 546. 70 km/t. Håndbremse. Hjemsted Korsør. Udrangeret 1984. Skælskør 2001-11 som fladvogn med kran. Ophugget 2011 i Skælskør.
208BallastvognBygget af Scandia i 1943. Ombygget 1970 fra Elo 511 0 407. 70 km/t. Håndbremse. Hjemsted Korsør. Udrangeret 1984.
209BallastvognBygget af Scandia i 1946. Ombygget 1970 fra Elo 511 0 818. 70 km/t. Håndbremse. Hjemsted Korsør. Udrangeret 1984.
210BallastvognBygget af Scandia i 1947. Ombygget 1970 fra Elo 511 0 889. 70 km/t. Håndbremse. Hjemsted Korsør. Udrangeret 1984.
211BallastvognBygget af Scandia i 1943. Ombygget 1970 fra Elo 511 0 306. 70 km/t. Håndbremse. Hjemsted Aalborg. Udrangeret 1981.
212BallastvognBygget af Scandia i 1950. Ombygget 1970 fra Elo 511 1 479. 70 km/t. Håndbremse. Hjemsted Aalborg. Udrangeret 1981.
264Båndtransportør
Bygget af Scandia i 1941. Ombygget 1977: Gavl fra FS 959. Undervogn fra S 420 0 006. Gul. Bogieakselafstand 2 m. Håndbremse. G trykluftbremse. Omlitreret 1987/88 til Tjenestevogn 980 3 264.
881Båndtransportør
Bygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 fra DB 905256. Hjemsted Roskilde. G trykluftbremse. Omlitreret ca 1982 til Tjenestevogn 950 3 881.
323BanetjenestenBygget af Scandia i 1920. Ombygget 1968 fra CU 4039. Udrangeret 1972.
324BanetjenestenBygget af Scandia i 1924. Ombygget 1968 fra CU 4164. Omlitreret 1969 til Specialvogn 1195.
326Banetjenesten
Bygget af Scandia i 1916. Ombygget 1968 fra CU 4275. 70 km/t. Trykluftbremse. Skruebremse. Anvendes af sporværktøjsdepotet i Langå. Langå 1970-79. Udrangeret 1979.
327BanetjenestenBygget af Scandia i 1923. Ombygget 1968 fra CXM 4520. Udrangeret 10/3-69. Udbudt til salg i Næstved 26/5-69.
328BanetjenestenBygget af Scandia i 1923. Ombygget 1968 fra CXM 4524. Værkstedsvogn for thermitsvejsere. 70 km/t. Trykluftbremse. Skruebremse. Silkeborg 1971. Udrangeret 1972/77.
329BanetjenestenBygget af Scandia i 1921. Ombygget 1968 fra CU 4228. 70 km/t. Trykluftbremse. Skruebremse. Odense 1974. Udrangeret 1974.
181Batteritransportvogn
Bygget af Scandia i 1920. Ombygget 1968 fra HJ 37327. Skruebremse. Transport af batterikasser mellem Belvedere og Cvk Kh. Hjemsted Kh. Udrangeret 1978.
160Bedriftsværnsvogn
Bygget af Görlitz i 1898. Ombygget 6/2-64 fra Tuborg ZB 99566. Hjemsted Gb. Må ikke indlemmes i tog. Udrangeret 1978. Solgt 1978 til DJK. Lersøen 1978-81. Solgt 1985 til DSB for 122,- kr. og ophugget.
669Beholdervogn for SporingeniørenBygget af Zwickau i 1911. Ombygget 1977 fra Dansk Esso 0700177. Olievogn for Sporingeniøren i Århus. Omlitreret 1981 til DSB Tjenestevogn 947 0 011.
337Belastningsvogn
Bygget af Scandia i 1943. Omlitreret 1981 fra Elo 511 0 334. Bundflade 21,5 m². Håndbremse. G trykluftbremse. Belastningsvogn for kørekran 145/146. Hjemsted Mdt Fredericia. Udrangeret 1991 og overdraget til Jernbanemuseet. Fredericia 1999. Cvk Kh 2002-13 med vognkasse fra Redningsvogn 3. Ophugget 2013 på Cvk Kh af DK Multiservice ApS.
338Belastningsvogn
Bygget af Euler i 1943. Byggenummer 2555. Leveret 17/7-43 tilkoblet BR 50ÜK 2133. Senere tilkoblet BR 50ÜK 2112 og BR 50ÜK 2009. 2/6-50 til Belgien. 2/2-52 til Danmark. Indgået 14/12-53 på Cvk Kh for fordanskning. Udgået 23/2-54 fra Cvk Kh som tender 210. 1958 til nr. 206. 1960 til nr 201. Udrangeret 1970. Ombygget 1970 til Belastningsvogn for Kørekran 146. Bogieakselafstand 1,9 m. Vognvægt 65 tons. Håndbremse. Trykluftledning. Omlitreret 1982 til 982 3 338 (kun på papiret). 1988: Kun til lokal brug i Fredericia. Udrangeret ca. 1991. Solgt 19xx til DJK. Fredericia 1975-2008. Marslev 2008-22.
161Betonsprøjtevogn
Bygget af Scandia i 1905. Omlitreret 1958 fra DSB Betonsprøjtevogn 1. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Kh, senere Århus. Udrangeret 1969.
162BetonsprøjtevognBygget af Scandia i 1924. Ombygget 1968 fra CU 4169. 70 km/t. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 0 162.
165BrovognBygget af Breslau i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Brovogn 1. Hjemsted Gb. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1969.
166Brovogn
Bygget af Breslau i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Brovogn 2. Hjemsted Gb. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1969.
171Brovægtsprøvevogn
Bygget af Borsig i 1883. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 1. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968.
172BrovægtsprøvevognBygget af Hartmann i 1884. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 2. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968.
173Brovægtsprøvevogn
Bygget af Borsig i 1882. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 3. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968.
174BrovægtsprøvevognBygget af Hartmann i 1884. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 4. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968.
175Brovægtsprøvevogn
Bygget af Borsig i 1884. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 5. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968.
176BrovægtsprøvevognBygget af Breda i 1900. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 6. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968.
178Brovægtsprøvevogn
Bygget af Esslingen i 1863. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 8. 3-akslet. Trykluftledning. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968.
179BrovægtsprøvevognBygget af Scandia i 1950. Ombygget 1970 fra Elo 511 1 590. 80 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Nyborg. Omlitreret 1984 til Tjenestevogn 951 3 179.
180Brovægtsprøvevogn
Bygget af Skabo i 1896. Ombygget 1970 fra TGC 8908. Bogieakselafstand 1,6 m. 80 km/t. Håndbremse. Trykluftledning. Hjemsted Nyborg. Omlitreret 1984 til Tjenestevogn 981 3 180.
181Brændevogn
Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 1. Håndbremse. Hjemsted Kh. Udrangeret før 1967.
182BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 2. Håndbremse. Hjemsted Kh. Udrangeret før 1967.
183BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 3. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
184BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 4. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
185Brændevogn
Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 5. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
186BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 6. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
187BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 7. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
188BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 8. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
189Brændevogn
Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 9. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget 1963 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
190BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 10. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
191Brændevogn
Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 11. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
192BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 12. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
193Brændevogn
Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 13. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
194BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 14. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
195BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 15. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
196BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 16. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
253Bygningsvogn
Bygget af Wagenbau i 1875. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 3. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Vojens. Udrangeret 1962.
254BygningsvognBygget af Strømmen i 1896. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 4. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Randers. Udrangeret 1964.
255Bygningsvogn
Bygget af Atlas i 1883. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 5. Trykluftledning. Håndbremse. 6. Bygningsstrækning. Hjemsted Aalborg. Udrangeret 1967.
256Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1929. Ombygget 1964 fra FE 4929. 16 tons. 70 km/t. Rangerskruebremse. Grå 1982. Hjemsted Rødekro, senere Vojens. 1982: Kun til lokalt brug på Vojens station. Udrangeret 1984 og overdraget til Jernbanemuseet. Randers 2008-09. Undervogn solgt 2017 til DJK (LFB). Aalborg 2018-22.
257BygningsvognBygget af Atlas i 1883. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 7. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Ryomgård. Udrangeret 1964.
258Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1929. Ombygget 1963 fra FE 4930. Hjemsted Middelfart. Korsør 1965. Udrangeret 1967 og til Jernbanemuseet som FE 12140.
259Bygningsvogn
Bygget af Atlas i 1883. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 9. Håndbremse. Hjemsted Vejle. Udrangeret 1970. Ophugget 1973.
261Bygningsvogn
Bygget af Lauenstein i 1856. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 11. Trykluftledning. Håndbremse. Last 6 tons. Bundflade 11,2 m². Hjemsted Hjørring. Udrangeret 1965 og overdraget til Jernbanemuseet.
262Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1905. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 12. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1968.
263BygningsvognBygget af Breslau i 1882. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 13. Trykluftledning. Håndbremse. 6. Bygningsstrækning. Hjemsted Randers, senere Aalborg (1966). Udrangeret 1968.
265BygningsvognBygget af Strømmen i 1897. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 15. Rangerskruebremse. 30. Overbanemesterstrækning. Hjemsted Struer, senere Nyborg. Udrangeret 1967.
267Bygningsvogn
Bygget af Preetz i 1886. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 17. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Brande. Udrangeret 1966.
268BygningsvognBygget af Scandia i 1898. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 18. Trykluftledning. Skruebremse. Hjemsted Aalborg. 6. Anlægsområde - 2. spor Århus-Laurbjerg. Udrangeret 1970.
269BygningsvognBygget af Zypen i 1879. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 19. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Silkeborg. Udrangeret 1960.
270BygningsvognBygget af Scandia i 1898. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 20. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Vanløse. Indgået sep. 1961 til Cvk Kh i dårlig stand. Udrangeret 1963.
271Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 21. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Sønderborg. Udrangeret 1967.
272Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1922. Ombygget 30/1-62 fra CV 4304. 70 km/t. Rangerskruebremse. Trykluftledning. 2. Bygningsstrækning. Hjemsted Vanløse. Gul 1980. Udrangeret 1984. Solgt 198x til NSJV som DSB BE 10404.
273BygningsvognBygget af Scandia i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 23. Trykluftledning. Skruebremse. Hjemsted Rødekro. Udrangeret 1968.
274Bygningsvogn
Bygget af Lauenstein i 1870. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 24. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Helsingør. Indberetning august 1960: Uhensigtmæssig indrettet og i dårlig stand (ønskes udskiftet). Udrangeret 1961.
275BygningsvognBygget af Scandia i 1929. Ombygget 1963 fra FE 4926. 70 km/t. Rangerskruebremse. Hjemsted Sønderborg. Grå 1982. Udrangeret 1984. 198x til Jernbanemuseet. Tønder 1999. Ophugget 2009 i Randers (med forbehold).
277BygningsvognBygget af Wagenbau i 1875. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 27. Skruebremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1965.
278Bygningsvogn
Bygget af Wagenbau i 1875. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 28. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1970.
279BygningsvognBygget af Breslau i 1877. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 29. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Herning. Udrangeret 1959.
280BygningsvognBygget af Scandia i 1923. Ombygget 1961 fra CY 4629. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 10. Overbanemesterstrækning. Hjemsted Vordingborg, fra 1966 11. Bygningsstrækning Næstved. Udrangeret 1984.
281Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1924. Ombygget 13/3-63 af Cvk Kh fra CY 4644. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Holbæk. Brændt 20/7-65 i Holbæk. Udrangeret 1979. Solgt 1979 til ØSJK. Køge 1985.
282BygningsvognBygget af Scandia i 1897. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 32. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Frederiksberg. Indgået 18/1-62 til revision på Cvk Kh. Udrangeret 1962.
283Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1915. Ombygget 1961 fra CY 4608. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Køge. Gul 1979. Roskilde 1979-81. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 0 283. Solgt 1985 til ØSJK.
284BygningsvognBygget af Scandia i 1893. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 34. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 9. Bygningsstrækning. Hjemsted Skjern. Udrangeret og ophugget 1963.
285BygningsvognBygget af Scandia i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 35. Skruebremse. Hjemsted Køge. Udrangeret 1961. Vognkasse flyttet 1961 til PT 9496 til opbevaring af radiomateriel til udflugtstogene på Helgoland station.
286BygningsvognBygget af Scandia i 1898. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 36. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Hillerød. Indgået 17/7-59 til revision på Cvk Kh - foreslået udrangeret. Udrangeret 1963?
286Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1929. Ombygget 1963 fra FE 4934. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 9. Bygningsstrækning. Hjemsted Skjern. Skjern 1973-76. Grå 1981. Ølgod 1980. Skjern 1981. Udrangeret 1984.
287BygningsvognBygget af Scandia i 1899. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 37. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Tommerup. 4. Bygningsstrækning. Hjemsted Fredericia. Udrangeret 1966.
288BygningsvognBygget af Breslau i 1917. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 38. Håndbremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1970.
289Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1924. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 39. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 70 km/t. Hjemsted Gb. Omlitreret ca 1984 til Tjenestevogn 950 0 289.
290BygningsvognBygget af Wagenbau i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 40. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Langå, senere Viborg (1966). Udrangeret 1967.
291Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1905. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 41. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Holbæk. Udrangeret 1971 og solgt til NSJV som KSB C 51.
292BygningsvognBygget af SFJ i 1915. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 42. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Gb. Indgået 7/7-59 til Cvk Kh. Udrangeret 1960. Solgt 1960 til oph.
293Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1924. Ombygget 1958 af Cvk Ar fra CU 4165. 7Trykluftledning. Rangerskruebremse. 70 km/t. 10. Bygningsstrækning. Hjemsted Viborg. Udrangeret 1977. Solgt 1977 til Viborg Modelbaneklub. Viborg 1977-82. Grå 1982.
294Bygningsvogn
Bygget af Wagenbau i 1875. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 44. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Tønder. Langå 1963. Udrangeret 1963.
295BygningsvognBygget af Scandia i 1921. Ombygget 1958 af Cvk Ar fra CU 4135. Trykluftledning. Håndbremse. 70 km/t. Grå 1981. 6. Bygningsstrækning. Hjemsted Aalborg. Randers 1980-81. Udrangeret 1984.
296Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1922. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 46. Trykluftledning. Skruebremse. 70 km/t. Hjemsted Vanløse 1967, Lygten 1973, Frederiksberg 1979. Udrangeret 1979. Solgt 1979 til FDSB. Skælskør 1980. Gul 1980. Overdraget 1985 til NSJV som KSB C 50.
297Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1922. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 47. Trykluftledning. Skruebremse. 70 km/t. Hjemsted Ringsted (Næstved). Udrangeret 1974. Undervogn solgt til NSJV. Cvk Kh 2008-09. Ophugget 2014.
298Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1922. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 48. Trykluftledning. Skruebremse. 70 km/t. Hjemsted Nykøbing Fl, senere Gedser (1980). Gul 1980. Dykkervogn? Udrangeret 1985. 13/6-85 fra Nykøbing Fl. til Gb. Solgt 1985 til HgJK. Ophugget 1993-98.
299BygningsvognBygget af Scandia i 1907. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 49. Trykluftledning. Skruebremse. Hjemsted Vordingborg. Aldrig omlitreret. Udrangeret 1961.
300BygningsvognBygget af Scandia i 1907. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 50. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Slagelse. Udrangeret 1969.
301Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1921. Ombygget 26/2-60 fra CV 4329. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Hillerød. Gul 1980. Gedser 1981. Udrangeret 1984. Solgt 198x til NSJV. Cvk Kh 2008-09. Ophugget 2010.
302BygningsvognBygget af Scandia i 1921. Ombygget 16/5-61 af Cvk Kh fra CV 4319. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 3. Bygningsstrækning. Anvendes i Espergærde indtil 1965. Hjemsted Helsingør, senere Vojens (1982). Gul 1982. Omlitreret ca. 1984 til Tjenestevogn 950 0 302.
303Bygningsvogn
Bygget af Hamburg i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 53. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Odense. Solgt 1965 til DJK. Nyborg 1965. Fredensborg 1967. Hillerød ca 1970-72. Lersøen 1981. Ophugget ca 1985.
304Bygningsvogn
Bygget af Hamburg i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 54. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Aalestrup, senere Viborg (1966). Udrangeret 1969. Solgt 1969 til HgJK som SFJ AA 3.
305Bygningsvogn
Bygget af Breslau i 1884. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 55. Håndbremse. Hjemsted Svendborg. Udrangeret 1966.
306Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1899. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 56. Trykluftledning. Håndbremse. Last 6 tons. 38. Overbanemesterstrækning. Hjemsted Grindsted. Udrangeret 1967.
307BygningsvognBygget af Skabo i 1886. Omlitreret 1958 fra DSB Bygningsvogn 57. Trykluftledning. Håndbremse. 9. Bygningsstrækning. Hjemsted Ringkøbing. Udrangeret 1968.
308Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1924. Ombygget 1959 fra CU 4010. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 9. Bygningsstrækning. Hjemsted Herning. Udrangeret 1977. Solgt 1977 til ophugger Poul "Jeppe" Nielsen, Randers remise. Randers 1981-82.
309Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1924. Ombygget 1959 fra CU 4016. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 9. Bygningsstrækning. Hjemsted Silkeborg. Omlitreret ca. 1984 til Tjenestevogn 950 0 309.
311Bygningsvogn
Bygget af Breslau i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 68. Håndbremse. Hjemsted Nyborg. Solgt 1965 til DJK. Fredensborg 1967. Hillerød 1972-73. Lersøen 1981.
312Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1923. Ombygget 19/2-63 af Cvk Kh fra CY 4633. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Roskilde. Grå 1981. Udrangeret 1984. Solgt 1984 til DR og opsat i Gyngemosen. Solgt 2005 til NSJV som CY 4633.
313BygningsvognBygget af Scandia i 1888. Ombygget 1965 fra Specialvogn 792. 60 km/t. Trykluftledning. 7. Bygningsstrækning. Hjemsted Odense. Udrangeret 1978.
314Bygningsvogn
Bygget af Scandia i 1930. Ombygget 1966 fra EH 6870. 70 km/t. Håndbremse. Hjemsted Hjørring. Udrangeret 1984.
315BygningsvognBygget af Scandia i 1927. Ombygget 1966 fra EH 6767. 70 km/t. 23. Overbanemesterstrækning. Hjemsted Ryomgård. Udrangeret 1975. Tønder 1976.
Jernbanehumør
Jernbanehumør

´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak