DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Toilet. Tjenestekupé. En del vogne fik Hansen-fjedre fra 1932 og frem.

Længde:
14,4 m.

Indretning:
Sidegang 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
18,4 tons

Akselafstand:
9 m.

Kupeer:
6 

Pladser 2. kl.:

Antal:
76 stk.

Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | CC 10725 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4001. |
![]() | CC 10726 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4002. |
![]() | CC 10727 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4003. |
![]() | CC 10728 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4004. |
![]() | CC 10729 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4005. |
![]() | CC 10730 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4006. |
![]() | CC 10731 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4007. |
![]() | CC 10732 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4008. |
![]() | CC 10733 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4009. Ejes af VSVT. |
![]() | CC 10734 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4010. |
![]() | CC 10735 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4011. |
![]() | CC 10736 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4012. |
![]() | CC 10737 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4013. |
![]() | CC 10738 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4014. |
![]() | CC 10739 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4015. |
![]() | CC 10740 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4016. |
![]() | CC 10741 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4017. |
![]() | CC 10742 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4018. |
![]() | CC 10743 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4019. |
![]() | CC 10744 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4020. |
![]() | CC 10745 | Scandia | 1924 | Omlitreret 1941 til CU 4021. |
![]() | CC 10746 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4022. |
![]() | CC 10747 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4023. |
![]() | CC 10748 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4024. |
![]() | CC 10749 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4025. |
![]() | CC 10750 | Scandia | 1920 | Lavtryksvarmeapparater system Pintsch fra 1939. Omlitreret 1941 til CU 4026. |
![]() | CC 10751 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4027. |
![]() | CC 10752 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4028. |
![]() | CC 10753 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4029. |
![]() | CC 10754 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4030. |
![]() | CC 10755 | Scandia | 1920 | Lavtryksvarmeapparater system Pintsch fra 1940. Omlitreret 1941 til CU 4031. |
![]() | CC 10756 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4032. |
![]() | CC 10757 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4033. |
![]() | CC 10758 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4034. |
![]() | CC 10759 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4035. |
![]() | CC 10760 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4036. |
![]() | CC 10761 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4037. |
![]() | CC 10762 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4038. |
![]() | CC 10763 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4039. |
![]() | CC 10764 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4040. |
![]() | CC 10765 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4041. |
![]() | CC 10766 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4042. |
![]() | CC 10767 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4043. |
![]() | CC 10768 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4044. |
![]() | CC 10769 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4045. |
![]() | CC 10770 | Scandia | 1920 | Omlitreret 1941 til CU 4046. |
![]() | CC 10771 | Scandia | 1918 | Omlitreret 1941 til CU 4047. |
![]() | CC 10772 | Scandia | 1918 | Omlitreret 1941 til CU 4048. |
![]() | CC 10773 | Scandia | 1918 | Omlitreret 1941 til CU 4049. |
![]() | CC 10774 | Scandia | 1918 | Omlitreret 1941 til CU 4050. |
![]() | CC 10775 | Scandia | 1918 | Omlitreret 1941 til CU 4051. |
![]() | CC 10776 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1941 til CU 4052. |
![]() | CC 10777 | Scandia | 1917 | Lavtryksvarmeapparater system Pintsch fra 1939. Omlitreret 1941 til CU 4053. |
![]() | CC 10778 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1941 til CU 4054. |
![]() | CC 10779 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1941 til CU 4055. |
![]() | CC 10780 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1941 til CU 4056. |
![]() | CC 10781 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1941 til CU 4057. 1966 til Jernbanemuseet. Varde 1989-90. Esbjerg 1992-94. Odense 1995-99. I drift 2000-11. Randers 2002-20. Udlånt 2021 til Nordsjællands Veterantog. Græsted 2021-24. |
![]() | CC 10782 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1941 til CU 4058. |
![]() | CC 10783 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1941 til CU 4059. |
![]() | CC 10784 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1941 til CU 4060. |
![]() | CC 10785 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1941 til CU 4061. |
![]() | CC 10786 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1941 til CU 4062. |
![]() | CC 10787 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1941 til CU 4063. |
![]() | CC 10788 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1941 til CU 4064. |
![]() | CC 10789 | Scandia | 1916 | Pladebeklædt. Omlitreret 1941 til CU 4065. |
![]() | CC 10790 | Scandia | 1916 | Pladebeklædt. Omlitreret 1941 til CU 4066. |
![]() | CC 10791 | Scandia | 1916 | Pladebeklædt. Omlitreret 1941 til CU 4067. |
![]() | CC 10792 | Scandia | 1916 | Pladebeklædt. Omlitreret 1941 til CU 4068. |
![]() | CC 10793 | Scandia | 1916 | Pladebeklædt. Omlitreret 1941 til CU 4069. |
![]() | CC 10794 | Scandia | 1916 | Pladebeklædt. Omlitreret 1941 til CU 4070. |
![]() | CC 10795 | Scandia | 1916 | Pladebeklædt. Omlitreret 1941 til CU 4071. |
![]() | CC 10796 | Scandia | 1916 | Pladebeklædt. Omlitreret 1941 til CU 4072. |
![]() | CC 10797 | Scandia | 1916 | Pladebeklædt. Omlitreret 1941 til CU 4073. |
![]() | CC 10798 | Scandia | 1916 | Pladebeklædt. Omlitreret 1941 til CU 4074. |
![]() | CC 10799 | Scandia | 1916 | Pladebeklædt. Omlitreret 1941 til CU 4075. |
![]() | CC 10800 | Scandia | 1916 | Pladebeklædt. Omlitreret 1941 til CU 4076. |
Ingeniøren
Jernbanen er sårbar: sikkerheden halter i ny trusselsituation
Verdens mægtigste mand hader dem: Alligevel sætter elbilsalget ny rekord
Piloter skal bruge mere brændstof og komme for sent: Sådan kan flyrejser blive mindre klimaskadelige
Kawasaki klar med robothest på brint: Snart kan du ride gennem landskabet
Synspunkt: Danske Regioner: Den kollektive trafik skal ikke siloopdeles


