Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Frederiksværkbanens bogievogne - NYE billeder!

af UTJ, 25/3 2011, 07:31 (4782 dage siden) @ L.H. Jensen

Denne løsning har vist sig både pæn og hensigtsmæssig, så pladerne er blot erstattet med nye (af lidt bedre kvalitet).
Og nu kan vognen forhåbentlig klare 25 år mere ...:-)

Jo, men det er fup og svindel. Den slags "forbedringer" har intet med bevaring at gøre.

Men noget I kunne gøre noget ved er at forsyne den med de rigtige puffer, dvs cylinderpuffer med STORE skiver - som jo var så uendelig typisk for B 50-55.

Men i øvrigt tak fro oplysningerne. Jeg skal nok huske at skrive krydsfinérrvandalismen ind i historien. Skal det uoriginale blå BHS/Bn-plyds også nævnes? Og lampestederne som står i blankt kobber, som de aldrig har set ud?

Tro mig. Det er ikke for at være ond - jeg kender til vognens tilstand, dengang den blev gjort klar. Men der burde lægges en plan for at den hen ad vejen blev lidt mere tro mod dengang den trillede mellem Hillerød og Hundested :-) Det er i øvrigt noget mange veteranbaner burde gøre (det med planen), for så kunne køretøjernes autencitet gradvist hæves uden at det blev til hovsa-løsninger, baseret på udvalget i den lokale Silvan.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak