Femern Bælt - Hvilke godstog? (Trafikpolitik)

af Svend @, tirsdag 05. juni, 2018, 16:46 (197 dage siden) @ bastholm

Er der nogle, der har viden eller rygter om hvorvidt der planlægges til 1.000 meter godstog, f.eks. fra Malmö til Lübeck, det er jo nærmest nybygget strækning hele vejen!?


De 1.000 m lange tog er behandlet i VVM-redegørelsen for de danske landanlæg som en option, som er blevet udnyttet. Og sidespor ved Køge kan også håndtere de lange tog.

.
.... og hva´ så syd for grænsen?
;-) ;-)


Halvdelen af strækningen fra tunnelen mod Hamborg skal nybygges, og netop derfor burde man gå efter noget større for at fremtidsikre infrastrukturen. Så når man har tid penge og lyst kan man fortsætte arbejdet sydpå.

Men også uden tyskerne, så kunne danmark bindes på det svenske net af stort profil (som også har kontakt med det finske net og dermed det russiske net) man ville kunne transportere containere super large fra Kina via Rusland, Finland, Sverige til Danmark....

.
Syd for grænsen bliver den maksimale toglængde 835 meter.
En ændring til stort svensk profil kræver total ombygning ..... bl a skal køreledningerne hæves og dermed ombygning af alle broer, tunneler, så glem alt om det ...... ;-)

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen