Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Femern Bælt - Tysk jernbaneudbygning forsinket (Trafikpolitik)

af LHJ, 6/6 2018, 19:43 (2150 dage siden) @ ulca

Hvorfor Holeby???
I øvrigt er det værd at bemærke at det er planlagt at tog som ikke skal standse her bliver generet mindst muligt: Det forslag som jeg har set, men ikke lige finde, viser at man Nord hhv. Syd placerer et spor på ydersiden af de gennemgående spor (så stationen altså får i alt fire spor) med en perron på disses ydersider med gangbro over alle spor til parkeringsplads og busterminal som planlægges placeret Nord for banen. De ekstra spor skal så dels benyttes til at passagertog såsom IC eller EC, kan overhale godstog og andre langsomme tog, dels benyttes til standsende tog.


Altså ganske som Nyborg og Korsør - og mange stationer i eksempelvis Tyskland og England.
Såre fornuftigt, blot man sikrer sig, at der er transversaler i begge retninger i begge ender, så personførende tog altid kan komme til perron ved uregelmæssigheder ...

/LH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB

I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.

Læs mere
Indsend billederBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak