Valg af rullende materiel i (hypotetisk) baneprojekt (Generelt)

af kme, onsdag 05. december, 2018, 08:32 (8 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Mere oppe i tiden ville nok være at investere i et el-togsæt af TALENT3, Flirt, Desiro ML, Coradia Liner eller lignende. Flere af disse er til det tyske marked solgt til 40 mio kr for en 75 meters udgave - TALENT3 fås endda i en 55 meter udgave.
El-togsættene kan køre 160 km/t med en acceleration på 1,1 m/s2 og driftsomkostninger, der ligger på omtrent 30% af dieseltogsæt. Togsættene kan leveres som to-strøms uden problemer, og lidt længere udgaver tilbydes også til 200 km/t

Hmm, mht 30% driftsomkostninger, hvordan fungerer det så lige? Hvis OP vil drive sin egen "flixtrain" skal han jo betale løn til drift og vedligehold og til diesel til LINT41. Hvordan betaler man man for strøm og drift til EMU på delte skinner?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB
I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.


 Læs artiklen 

Jernbanebøger

Holbæk Havnebane
Holbæk Havnebane
Pris 150,- kr.
 Læs mere 
Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML
I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen