Valg af rullende materiel i (hypotetisk) baneprojekt (Generelt)

af kme, onsdag 05. december, 2018, 08:32 (80 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Mere oppe i tiden ville nok være at investere i et el-togsæt af TALENT3, Flirt, Desiro ML, Coradia Liner eller lignende. Flere af disse er til det tyske marked solgt til 40 mio kr for en 75 meters udgave - TALENT3 fås endda i en 55 meter udgave.
El-togsættene kan køre 160 km/t med en acceleration på 1,1 m/s2 og driftsomkostninger, der ligger på omtrent 30% af dieseltogsæt. Togsættene kan leveres som to-strøms uden problemer, og lidt længere udgaver tilbydes også til 200 km/t

Hmm, mht 30% driftsomkostninger, hvordan fungerer det så lige? Hvis OP vil drive sin egen "flixtrain" skal han jo betale løn til drift og vedligehold og til diesel til LINT41. Hvordan betaler man man for strøm og drift til EMU på delte skinner?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen