Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Valg af rullende materiel i (hypotetisk) baneprojekt (Generelt)

af kme, 5/12 2018, 12:10 (1969 dage siden) @ Frank Poulsen

Ja det er jo ikke den største km-takst!

205 kr. for en kørsel Sønderborg - Tinglev... Men dertil skal jo så ligges strømforbrug osv. Men selve km-taksten er da overraskende lav!

Nej, en femmer per km er ikke galt. DSB kræver 74 kr per sæde for den tur. Jeg mener at FDM regner med 3,30 kr/km for at have bil, men her er chaufføren gratis. Skal toget køre 12 timer/døgn skal man nok hyre tre styk lokoførere for at være dækket ind med ferie/sygdom/what-not. Til Arriva overenskomst er det 3 x 400.000 kr. Gad vide hvad Lasse T-P skal have for en servicekontrakt på en EMU?

Nogen guldgrube bliver ruten næppe, men Netto kan jo leve af en et-cifret profitmargin og så det er vel inden for rækkevidde.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak