Arriva skal stå for togtrafikken (Generelt)

af andersj, Nordjylland, torsdag 06. december, 2018, 21:45 (164 dage siden) @ Henrik Hansen

Hvordan skal det forstårs med København:


Det skal de midtjyske borgmestre nok gøre opmærksom på, når de opdager, at de fra 2021 ikke længere har direkte tog til København.


De får vel en 6 sporet motorvej i stedet - så skal de nok holde mund.

Det virker besynderligt, at de tre eneste Intercity strækningen i Danmark fra 2021 bliver København-Aalborg(Aarhus), København-Esbjerg og København-Sønderborg/Padborg. Det tiltrækker i hvert fald ikke flere passagerer til togene, hvis de f.eks. skal transporteres i en Lint fra Herning til Vejle, for derefter af skifte tog - men automobilforhandlerne og Flixbus kan nok ikke få hænderne ned af glæde.

I 2021 skulle der meget gerne køre lyntog til Frederikshavn igen.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965
I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbanehistorisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen