Arriva skal stå for togtrafikken (Generelt)

af Jens Hansen, fredag 07. december, 2018, 08:15 (165 dage siden) @ metrohenrik

Genudbuddet sker på baggrund af en politisk aftale;

https://www.trm.dk/da/politiske-aftaler/2017/aftale-om-genudbud-af-togtrafikken-i-midt-...

her fremgår bland andet;

Parterne lægger vægt på, at der fortsat sikres direkte togforbindelser mellem København og Struer via Herning. Parterne er på den baggrund enige om, at genudbuddet skal indeholde 8 daglige forbindelser (4 togpar) mellem København og Struer via Herning. Med de foreliggende planer for infrastrukturen og særligt elektrificeringen vil disse tog som minimum kunne opretholdes indtil fjerntogsbetjeningen gennem Østjylland er elektrificeret fra midten af 2020’erne.

De direkte togforbindelser vil blive kørt af DSB som ”entreprenørkørsel” for genudbuddet. Det betyder, at togene kan indgå i den vindende operatørs opfyldelse af sine trafikale forpligtigelser, lige som den vindende operatør oppebærer passagerindtægterne mellem Vejle og Struer. DSB afholder alle omkostninger til disse tog.

JH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Gjedser Jernbane
... og så kommer toget, Trine
... og så kommer toget, Trine
Dette hæfte på 48 sider udkom i 1972 på Signalpostens forlag. Undertitlen er ´en baneveterans erindringer fra Als og Sundeved´ og er baseret på dagbogsnotater fra Stationsforstander S. S. Nielsen, Sønderborg. Hæftet er i pdf-format og fylder 16 Mb.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen