Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Arriva skal stå for togtrafikken (Generelt)

af andersj, Aalborg, 6/12 2018, 21:26 (1968 dage siden) @ mpp

Det har hele tiden været en udfordring. Der er pt ikke planer om at elektrificere Vejle–Struer, selvom det er en del af togfonden. Ligesom strækningen Lindholm–Frederiksværk, vurderes el på Vejle–Struer ikke at have en positiv forrentning. Det betyder så at der er nogle der pludseligt skal skifte tog. Det kan selvfølgeligt godt være man kan få en skarp pris på el på de to strækninger når resten af hovedbanerne er elektrificerede og det kan selvfølgeligt godt ændre noget.

Der er ikke politiske planer fra den nuværende regering, men Banedanmark har indgået kontrakt om elektrificering af Lindholm-Frederikshavn og Struer-Vejle. Der har så været snak om at man kunne flytte de kilometer til evt. nye baner i Togfonden. Men det kræver at de eventuelle nye strækninger er klar til at blive elektrificeret i umiddelbart forlængelse af de øvrige. Men sandsynligvis skal strækningerne "forhandles" ud af kontrakten, hvilket nok bliver halvdyrt.

https://ing.dk/artikel/banedanmark-skal-betale-koereledninger-politikerne-maaske-slet-i...

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak