Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Teknologi på Ring 3-linjen (Generelt)

af mss ⌂, 23/1 2019, 17:34 (1920 dage siden) @ metrohenrik

Indenfor jernbanen er det lige så meget en kunde der skal efterspørge produktet. Dvs. det bliver en udvikling efter ordre, og da der er rigeligt med risici i et letbaneprojekt i forvejen, så vil man nok være tilbageholdende med at kaste sig ud i en ny teknologi.


Det er ikke nyudvikling at have letbaner uden køretråd.
Nanjing har været i drift i flere år.
Der oplades ved bremsning, og eller ved endestationer.

Jo tak, de har to linjer på 8-9 km og med hver 13 stop.
Letbanen bliver 27 km med 28 stop.
Der skal noget af en batteripakke til. Den smule man kan lade op undervejs har ikke stor betydning.

Jeg forstår ikke at køreledninger skulle være så slemt. Systemet er prismæssigt overkommeligt, er stabilt og i den grad gennemprøvet. Endvidere sikrer det en uendelig energitilførsel.

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Jernbanebøger

Danmark set fra en togkupe

Danmark set fra en togkupe. Pris 300 kr.

Læs mere
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift

Læs i denne artikel om forhistorien, bygningen, godkendelsen og ibrugtagningen af nye Siemens Desiro togsæt til DSB i 2002. Tekst og billeder er af DSB´s projektleder for litra MQ Hans Werner Hansen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak