Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kystbanen K20 plan (Generelt)

af Pylorus, 9/4 2019, 13:55 (1844 dage siden) @ P.Jensen

Nej, jeg har skrevet om nye tog ikke krabsen.

Og jeg ser ikke nogen grund til at tog der skal stoppe ofte har en tophastighed på 200 km. Hvorfor dog det når der f.eks. er 10-13 stop mellem Helsingør og København H og 7-8 yderligere ned til Ringsted eller 8-9 yderligere via Køge til Næstved.

Øresundstogenes tophastighed på 200 km/tm kan slet ikke udnyttes op til Helsingør og er basalt set uegnet til nærtrafik.

P.Jensen

Jeg svarede dig (& Krabsen) via min smartphone – der kan man godt miste overblik over hvem man svarer – så klart min fejl.

Vil du så have 20 min. drift fra Helsingør over Roskilde / Køge til Næstved?
Det bliver mange sikkert glade for – om end der næppe er kundeunderlag til dette.

Derudover har jeg forstået at regionstog skal overtage trafikken mellem Køge & Roskilde.
Men dit forslag indfører endnu en togtype og bibeholder ”røret” til alm. tog.
Det er ikke fremtidssikret i forhold til S-toget.

Jeg tror aldrig der kommer internationale tog fra en evt. HH-linie ned langs Øresund og forbi Hovedbanegården. De tider er overstået. Måske der kommer nye tog via Malmø fra Norge over Gøteborg og fra Stockholm og sydpå via Fehmern. Men det bliver så nok nattog og her får Hovedbanegården et problem den er i praksis er en sækbanegård.

Så at fortsætte med alm. tog på Kystbane og reservere 2 spor til dette fremfor at gøre S-toget fremtidssikret og have 4 spor reserveret til S-togene synes jeg er dårlig planlægning.
Selvfølgelig kan man grave hele Nørrevold Voldgade og en stor del af Østervoldgade op for at få plads til 2 spor mere. Men det bliver dyrt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak