DSB Idekonkurrence - "Din idé til et grønnere DSB" (Generelt)

af Togbus, Foldingbro, søndag 26. maj, 2019, 09:53 (22 dage siden) @ hummel_62

Ingen taler om IC3 belastning ?

Det kunne man vel godt. IC2 er med deres langtidsparkering i Tinglev vel de mest miljørigtige (diesel)tog DSB har pt. Men er IC3-togene trods alt ikke mere brændstoføkonomiske end IC4? Pointen er vel at al transport belaster miljøet (ja selv skos gummisåler er et verdensomspændende miljøproblem og skoproduktion er en af de mest forurenende der findes) og at man derfor må se fuldstændig på tværs af transportformer og energikilder for at kunne reducere miljøbelastningen. Som det er nu er banegårdshallen i Fredericia nok et af det værste steder at opholde sig i Danmark, hvis det ikke lige er på andre lignende jernbanelokaliteter.

Vejtrafikkens miljøbelastning vil blive reduceret over de kommende år gennem restriktioner, forskning og udvikling, idet den dog også er oppe imod en ekspansion som nok er uundgåelig. Jernbanen er under fuld politisk kontrol og kunne sagtens være kommet langt allerede, men det har den nævnte kassetænkning forhindret.

--
- busser når det er billigst


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark
Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen