Ingen reservetog på Holstebro-Skjern fra K21 (Generelt)

af Vollensir, lørdag 09. november, 2019, 09:04 (30 dage siden) @ LarsJels

Danmark er alt for lille til alle de åndsvage udliciteringer, lad et firma stå for alle de nuværende og tidligere statsbaner, evt, alle jernbaner i Danmark. Hva skal det til for et store dele af jernbanenettet skal splittes ad i mindre bidder og deles op.

Mange går og tror det er så godt så godt når man udlicitere til andre selvskaber. Vi har haft statsbanerne i over 100 år til at kører tog her i Danmark. Det er sjovt nok først de sidste mange år man virkelig har været ude efter DSB, nedskæringer og nedskæringer der skal spares og spares. Når så forringelserne kommer så klager folk sig over alt muligt. Det hører politikerne og så tænker de straks, når nu folk ikke er tilfreds med DSB så må vi heller udlicitere nogle af deres strækninger til andre.

Mange af de baner som bl.a. Arriva kører på i dag, klarede DSB sig lige så godt på ved godt der er lavet undersøgelser og analyser m.m. På at Arriva er så og så gode bedre end DSB var. Nu skal man jo bare huske at ikke alle de her analyser er lavet på samme måde. Man sammenligner ARRIVA på en måde og DSB på en anden måde.

Mange siger at ARRIVA har så mange rettidige tog i forhold til DSB, ja ja men der er dæleme også forskel på de baner de kører på. DSB skal ofte kører bag ved godstog på Fyn og Sjælland, afvente andre forsinket tog, er meget ramt af alle Banedanmarks sporarbejder rundt omkring i landet. Tror ikke det ville værer bedre at et andet selvskab kom til at kører i stedet for.

Arriva har også været ude i flere aflysninger her på det sidste, materielmaangel og personalemangel, sjovt nok er ARRIVA ved at havne lidt i samme situation som DSB lige har været igennem med deres personale, spændende hvad det munder ud i.

Vil da gerne se andre operatører der fredag eftermiddag kører fra Hovedbanegården total rettidigt, tværs over Sjælland og Fyn...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen