Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aarhus Letbane fremrykker småinvesteringer for 20 mio. kr. (Generelt)

af Pip Hans, 14/4 2020, 15:04 (1474 dage siden) @ andersj

Det kan da godt være at der var planlagt med en længere vendetid for Lisbjergtogene. Men erfaringer fra letbaner, jernbaner, osv. viser at forsinkelser opstår. Derfor bør sporplaner vel projekteres så trafikken også kan afvikles under forsinkelser?

Som det er nu så er det et lotteri om der er korrespondance i Lystrup, og det gælder i alle retninger. Ja, det har du desværre 100% ret i og det er godt nok surt når man kommer og lige ser det andet tog køre. Især hvis det er når der er timedrift på banen til Grenaa.:-(

Det vil faktisk være en fordel for korrespondancerne hvis toget fra Torsøvej fysisk ikke kan komme ind på stationen før Lisbjergtoget og omvendt hvis Lisbjergtoget ikke fysisk kan køre før Torsøvej toget er kørt.

Det synspunkt forstår jeg ikke helt. Vil du planlægge flaskehalse med vilje?
Vil det ikke bare reducere kapaciteten?
Og medføre at forsinkelser breder sig som ringe i vandet?

Ville det tværtimod ikke være optimalt - også for vejtrafikken - om togene fra Lisbjerg og Torsøvej ankom samtidigt og togene til Lisbjerg og Torsøvej afgik samtidigt?
Hvis de to tog kørte over overkørslerne på samme bom
nedlukning kunne spærretiden for vejtrafikken reduceres og togene behøvede ikke at vente de 90 sek


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MY1158

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak