Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aarhus Letbane fremrykker småinvesteringer for 20 mio. kr. (Generelt)

af Henrik C, Kolding, 28/4 2020, 12:49 (1461 dage siden) @ jaer
redigeret af Henrik C, 28/4 2020, 13:17

I øvrigt så er det ikke 90 sek., da billisttiden i overkørslen kun er 35 sekunder. Hvor Henrik har sit tal fra må stå hen i det uvisse.

Ude fra virkeligheden.. ;-)

Okay, 90 sek. var lidt i overkantet og forkert formuleret. Men de sidste 3 gange jeg har holdt for stop fra Lisbjerg siden, er der fra bommene går op til de går ned (igen) og der kommer signal, gået mellem 70 og 75 sekunder.

Og i den tid, står der ofte passagerer "helt oppe i nakken" på en og tripper og de er begyndt at trykke på døråbningen... Bedre bliver det ikke når man får signal, for så skal man liste frem mod næste O mærket overkørsel (Lystrupvej, som også skal op og ned imellem togene) for at undgå endnu en bremsekurve til et nyt rødt signal. Og når man endelig ankommer til Lystrup og har fået åbnet dørene, ja så er bommene for toget mod Ryomgård/Grenaa på vej ned eller nede og så skal der løbes.. :-|

Og dette er vel og mærker hvis vi er rettidig, hvis vi er mere en 1½ minut forsinket, så er der uddeling af disse...

[image]

--
mvh. Henrik C


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak