SE 24, skiltereduktion (m.b.) (Generelt)

af andersj @, Aalborg, onsdag 01. juli, 2020, 13:09 (358 dage siden) @ KKLD


Det er ikke rigtigt hvad du skriver ifølge rapporten:

Papir, powerpoint- og Word filer er taknemmelige. Det er et drømmescenarie. Virkeligheden er/bliver nok en anden.


Så du har sat dig mere ind i det end dem der har udarbejdet rapporten? Hvis det er tilfældet hører jeg gerne hvad virkeligheden bliver :-)

Der er efterhånden en del eksempler på at man er for optimistiske. DSB var helt sikre på at nye vogne kunne leveres til at indgå i passagerdriften fra primo 2022. Det blev så medio 2023 efter at man havde ramt virkeligheden.

Nogle i ministeriet var også helt sikre på at 4-5 togproducenter ville kunne levere batteritog til testkørsler fra august i år. Det blev så til "måske 2022, men helst ikke" efter at man havde ramt virkeligheden.

Midtjyske Jernbaner forventede at få tog fra Alstom leveret på lidt over et år og til nogenlunde samme pris som det Nordjyske Jernbaner havde betalt. Det blev så ikke til noget efter at man havde ramt virkeligheden på både leveringstid og især pris.

DSB har hele tiden insisteret på at "Fremtidens Tog" kan sættes i drift i 2024, også selvom tildeling af kontrakt er rykket fra "2. halvår 2019" til "årsskiftet 2020/21". Desuden er det er jo også efterhånden kotyme at afgørelser af udbud på togmateriel indklages. Det kan tage op til et år at afgøre sådan en klage, og kun hvis der ikke gives medhold.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen