Nattog til Hamburg Hbf og Berlin Hbf i 2021 (Generelt)

af Gæst42, tirsdag 24. november, 2020, 22:03 (94 dage siden) @ August Ekman Öhrn

Er det mon ikke de moderniserede liggevogne der skal udgøre en del af toget? (Med klimaanlæg!!!)"nye" Snälltåg vogne


Ja man må da håbe at man ikke kan risikere at blive sendt afsted i en tidligere DSB Bc-t!


Snälltåget har tidligere sagt, at de skal køre med "nye" vogner med klimaanlæg til Berlin. Vognene er faktisk indkøbte til den traffik.

Disse må køre op til 200 km/time, så de 75 km/timen fra København til Hamburg må være af hensyn til ankomsttid og passagerernes velvære....
Sovevogne - ved jeg ikke...


Snälltåget har ikke sovevogne, de mener ikke at "folket" vil have det.


Det jeg har læst, er at Snälltåget mener, at der ikke er økonomi i sovevogne hvis de ikke kan fylde dem hele året.

Nu kører de netop ikke hele året.
Men du har da ret i at det passer med deres "low-cost" strategi.

Og siden Snälltåget kører helt uden tilskud, må der være økonomi i alt de gør ...

Det er i sidste ende moderselskabet Transdev der beslutter hvornår de vil trække stikket på Snälltåget ikke nødvendigvis om der er underskud på driften eller ej.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB D814Indsend billeder
Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab

Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen