Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Orkidé og Flagermustræer får indflydelse på nyt Værksted (Generelt)

af OLL, Ballerup, 28/1 2021, 10:30 (1184 dage siden) @ andersj

Det er ikke planlagt at Vectron, Talgo-vognene og dobbeltdækkervognene skal køre mellem Sjælland og Jylland.


Der skal da køre Vectron+Talgo fra København til Hamborg via Storebælt. Talgo-vognene kommer længe før Femern står klar.


Jeg mente også på længere og mere permanent sigt. Der går jo også nogle år inden værkstedet i Næstved er færdigt.


Værkstedet i Næstved skal stå klar i 25, Femern forbindelsen skal stå klar i 29-30, og vognene bliver leveret omkring K23. Jeg ved at KAC er blevet forespurgt om der kan laves service derude og det er der sagt god for, så der skal ombygges/udbygges ude hos os.


Interessant. Jeg har nemlig undret mig over hvor man ville servicere/vedligeholde vognene i overgangsperioden, da lyntogshallen på OBV jo ikke er lang nok til en hel stamme.


Vi har plads til 5 MF'ere eller 4 MG'ere inde i hallen ude i Kastrup.


... og Talgo stammerne bliver 182 meter lange uden lokomotiver og 220 meter med en EB i hver ende. Så det er der jo fint plads til ude ved jer.

Vognene er der intet problem med, der er masser af rum til loftet, men vi har ikke kørestrøm inde i hallen, så lokomotiverne har vi ikke mulighed for at få ind som det er nu.

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak