Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Australienstur (Generelt)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 26/12 2011, 11:42 (4508 dage siden) @ Tommy Nilsson

G´day mates!
Som nævnt i forrige indlæg, så fandt jeg 4 af vores gamle MZ-lokomotiver på et sidespor vest for Sydney Airport.
I dette indlæg blev omtalt, at en 5. maskine (MZ 1438) nogle dage tidligere var blevet skadet ved et rangeruheld i Botany Bay. Dette område ligger øst for Sydney Airport men ca. 10 km fra, hvor jeg pt. stod.
Jeg besluttede mig for at følge sporet mod Botany Bay for at fotografere de tog, der evt. måtte komme forbi. Der kom et enkelt containertog med ikke med MZ, så jeg fortsatte. Efterhånden var jeg så tæt på Botany Bay at jeg lige så godt kunne gå det sidste stykke. Ud på eftermiddagen fandt jeg et opstillingsterrain med 7-8 spor og en del containertog men stadig ingen MZ. En tjenestevogn kom forbi og føreren spurgte, om jeg søgte noget specielt og jeg svarede, at det gjorde jeg faktisk. Jeg kom fra Denmark og ledte efter de MZ-lokomotiver, der blev solgt til Australien for 5-6 år siden. Føreren i vognen svarede, at dem kendte han udmærket og der stod en krøllet en i den modsatte ende at området. Jeg prøvede at se træt ud (ikke svært efter 10 km) og spurgte, om jeg måtte gå langs med sporet ned til maskinen i stedet for at gå hele vejen uden om. Tricket virkede, for føreren sagde "Hop ind" - og så fik jeg et lift ned til MZ 1438, hvor følgende billeder er taget.

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Den Lille Blå Kat

Den Lille Blå Kat. Pris 170 kr.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak