Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Centurion kampvogn på tog - og AF tog (se link).

af Michael Pedersen, 7/1 2011, 19:19 (4860 dage siden) @ Steff

Hej Steff (og resten)

Interessant tråd for undertegnede, da jeg er ved at opbygge et dansk "pansertog" i 1:45 (Spor 0) med Centurion (den eneste RIGTIGE kampvogn :-).

Jeg har også været lidt i tvivl om, hvad man fragtede især Centurion på, inden hæren/DSB anskaffede egne vogne.
Det er svært at finde billedmateriale om dette emne, men jeg er også kommet til det resultat, at man lejede vogne i Vesttyskland af typen Ssy.

Kan du (Steff) eller andre fortælle lidt mere detaljeret om, hvordan man klodsede op og fastgjorde kampvognene - evt. en skitse eller fotos, da jeg vil eftergøre det i model.

Den rigtige opklodsning og fastgørelse er vigtig - hvis ikke kan den det gå som vist på billeder i vedhæftede link. Uheldet skyldes nu nok en kørefejl - og den har sikkert kostet rigtig mange bajere i konstabekmessen. På det ene foto kan man også se, at der er tale om tyske Ssy vogne.

www.ghrvpk.dk/enheder/2%20KVGESK%20I%20GHR.htm

DB havde selvfølgelig en flåde af Ssy vogne, men såvel Bundeswehr som den amerikanske hær i Vesttyskland (U.S. Army) havde egne vogne - er der nogen der ved, hvem DSB/hæren lejede vogne af (evt.en tilfældig sammenblanding).

Mvh.
Michael Pedersen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak