Design af venstresporssignaler

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 7/10 2013, 14:06 (3855 dage siden) @ A. Nissen

Men logikken og systematikken har ikke lige stået øverst, da nogen fastlagde de signaldesigns.

Det kan man sige.

Man skal blot huske på at behovet for kørsel ad venstre spor var et andet dengang, og alene det at indføre signalering for kørsel ad venstre spor var et stort skridt fremad. Jeg har på Kystbanen oplevet kørsel ad venstre spor inden venstresporsignalernes og strækningsradioens tid, en lidt omstændelig affære med kørsel i stationsafstand samt ud- og indrangering.

Samtidig kunne jeg mistænke at man ønskede at signaler for kørsel ad venstre spor skulle være klart anderledes så man ikke risikerede forveksling med de normale signaler for kørsel ad højre spor. Anlæggene var generelt ikke indrettet til kørsel for fuld hastighed ad venstre spor.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere

Jernbanebøger

Lokomotivet Årsskrift 2023

Lokomotivet Årsskrift 2023. Pris 460 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak