Sporbenyttelse primært s-tog klampenborg st 50-60erne

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 12/10 2014, 14:50 (3487 dage siden) @ Lars Møller Jensen

De der vendte i Klampenborg benyttede spor 4, der var et PU-signal i nordenden af spor 4 og en transversal.
Jeg har set i tjenestekøreplanerne 1962,67,68 og vendetiden var 2 minutter ankomst -18 afgang -20, dvs ingen tid til rangering og transversalen i nord vendte så man ikke kunne køre ind i spor 1 eller 2 nordfra og selvfølgelig ingen PU'er i sydenden af disse spor. I tjk 1962 gennemførtes de fleste tog Ru-Kh. Eftermiddagstog og aftentog vendte i Kl.

Dengang var der ingen PU i Klampenborg fjern.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Jernbanebøger

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV. Pris 290 kr.

Læs mere
Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak