Sporbenyttelse primært s-tog klampenborg st 50-60erne

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, 12/10 2014, 19:59 (3486 dage siden) @ gamle ole
redigeret af Lars Møller Jensen, 12/10 2014, 20:15

Kære Ole,

jeg har atter været i en kasse under sengen og hør blot hvad der dukkede op:

"Særtogsanmeldelse nr. 3000 Gyldig fra 27.september 1970 kl 2.00 Elektriske tog."

Jeg var jo på jagt efter C-togstider og der var de, der var også dublerings F-tog.

Der er i mine øjne meget der taler for at man i Klampenborg brugt de 2 lange spor,
for tog mod Frederiksberg nærmest stationsbygningen kaldet spor 6
og tog mod Vanløse (Herlev/Ballerup) ved den store perron kaldet spor 5.
Hvis man ser nærmere på minuttallene virker det besnærende.

Spor 5 A-tog afg 03 ; 06 ank C-tog afg 13 ; 16 ank A-tog afg 23 o.s.v.

spor 6 00 ank dubl F-tog afg. 07 ; 10 ank F-tog afg 17 ; 20 ank dubl F-tog o.s.v.

Det var upraktisk at bruge spor 5a som lå ret afsides, for publikum alias de rejsende var det en fordel at gå til det vantre spor og der holdt næsten hele tiden et tog klar!

et apropos: sidste kystbanetog nordpå bestod af MO=MO-AV-2CL. MO-vognene var aflåsede indtil Klampenborg, i dem blev alle de svenske bakkegæster gennet op og vognene aflåst, vi andre blev ledt til de almindelige vogne.

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak