Sporbenyttelse primært s-tog klampenborg st 50-60erne

af Holger Sørensen, Hedehusene, 12/10 2014, 22:17 (3486 dage siden) @ gamle ole

Spor 7 i Klampenborg (sporet nærmest den oprindelige hovedbygning): linie F
Spor 6: linie A og det meget sjældent forekommende på s + h: linie C
Spor 5: Bl.a. grosserertoget ma-fr ved 08.30-tiden samt den fjerde stamme på linie F ved opstart.

I øvrigt var det sådan, at der var 3 stammer i omløb på linie F (Fb - Hl - Fb)undtagen i myldretiderne, hvor der var 4 stammer aht til gennemløb Fb - Hl - Kl - Hl - Fb.

På s + h i Bakketiden kom der en fjerde stamme fra Kh til Hl ved 10.00-tiden.
Efter behov kunne den så gå i løb med de normale 3 stammer, så der kunne etableres gennemløb til/fra Kl. Dette blev styret af Hl Kmp, som "efter vejr og vind" og antal rejsende der ventede op af formiddagne på linie A i spor 3 så blev tillyst. Da de rejsende til Kl i stort omfang kom fra Nørrebro, blev billetkontoret på Nørrebro station ofte også forespurgt, om der blev solgt mange billetter til Kl for at være på forkant med situationen.
Ja - det var "de gode gamle tider" med direkte overvågning m.m.

Ovenstående refererer til 1960-erne.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Maglemølle Papirfabrik, Næstved
Maglemølle Papirfabrik, Næstved

Historien om både gamle og nye Maglemølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak