N201 (og N208) ved Maskindepotet i Århus

af Steffen Dresler, 5/12 2014, 11:55 (3433 dage siden) @ Bjørnmose

Kære alle!

Til Hans Balle, fortsæt endelig med billeder, der dukker jo hele tiden nye informationer op, eller at man kan verificere ældre eller ændre. Og så er det jo en nydelse at se på.

MEEEEEEEEEN, det ændrer jo ikke på, at tender 201 angiveligt blev frakoblet i 1965 fra sin maskine og ombygget 1968 til Specialvogn nr. 338. Den gode Bay skriver endvidere, at tender 201 er udrangeret i 1968, hvilket jo passer godt med ombygningen/ændringen.
Som Specialvogn (og senere som Tjenestevogn) er vognen ikke opført i DRM II efter 1992, hvorfor den er (antages) udrangeret i 1991.

Om så frakoblingen i 1965 er et ønske/tanke i.f.m. anskaffelsen af kørekranen skal jeg ikke kunne sige og FØRST fysisk er sket i 1968.

Men hvilken tender er det så den er fotograferet med MULIGVIS i marts 1968 og senere i 1970?

Bare lige for at skabe lidt rod i konklusionerne:-)


Med venlig hilsen

Steffen Dresler

NB: Skrevet før, der står INTET om tenderombytninger i hverken Reparationsbøgerne eller på de bevarede lokomotivkort over hver enkelt maskine ført ved Cv Ar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak